پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

ژاپن نزدیک به ‪ ۲۰‬درصد از زباله‌های خود را بازیافت می‌کند

توکیو - گزارش وزارت محیط زیست ژاپن نشان می‌دهد، نزدیک به ‪ ۲۰‬درصد از کل زباله‌های این کشور بازیافت می‌شود.

روزنامه اقتصادی نیهون کیزای روز چهارشنبه به نقل از جدیدترین آمار وزارت محیط زیست ژاپن گزارش داد: درسال مالی منتهی به آخر مارس سال ‪ ۲۰۰۷‬میلادی (‪ ۱۲‬فروردین)، در این کشور ‪۵۲‬میلیون و ‪ ۲۰‬هزار تن زباله تولید شد که نسبت به سال قبل از آن ‪ ۱/۳‬درصد کمتر است .

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نیهون کیزای ، در این دوره یک ساله بیش از ‪ ۱۲‬میلیون تن از کل زباله‌هایی که در ژاپن تولید شده ، مسیر بازیافت را پیموده اند.

وزارت محیط زیست ژاپن برنامه ریزی کرده است که با پیشبرد تدابیر لازم تا سال ‪ ۲۰۱۲‬میلادی حجم زباله‌های تولیدی در این کشور ‪ ۱۲۷‬میلیون نفری را به زیر ‪ ۵۰‬میلیون تن در سال برساند.

این گزارش می‌افزاید: میانگین حجم تولید زباله از سوی هر یک از شهروندان ژاپنی در این دوره یک کیلو و ‪ ۱۱۵‬گرم در روز بوده که نشان‌دهنده ‪ ۱/۴‬درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد،حجم تولید زباله در ژاپن درسال ‪ ۱۹۸۵‬میلادی به بالاترین سطح رسید اما پس از آن به دلیل افزایش درک مردم برای ضرورت حفظ محیط زیست ، آمار تولید زباله روند کاهشی بخود گرفت .

در ژاپن برای آسان کردن کار بازیافت، زباله‌ها به زباله‌های سوختنی ، نسوختنی و قابل بازیافت دسته بندی می‌شوند.

بر این اساس در ژاپن نظم دقیقی برای دسته بندی زباله‌های خانگی وجود داشته و براساس قوانین شهری هر منطقه ،روزهای ویژه‌ای را برای بیرون گذاشتن زباله‌های مختلف در نظر گرفته است .

برای نمونه زباله‌های خام آشپزخانه ، زباله‌های شیشه‌ای و ظروف پلاستیکی نوشابه ، زباله‌های فلزی از جنس آلومینیوم و زباله‌های مقوایی و روزنامه‌ای به طور جداگانه در روزهای مختلف جمع آوری می‌شوند.

در ژاپن کار جمع آوری زباله به بخش خصوصی واگذار شده و شهرداریهای منطقه تنها بر آن نظارت می‌کنند.

در ژاپن که دارای منابع طبیعی انرژی نیست ، حتی از حرارت ناشی از سوختن زباله‌های خام خانگی نیز برای تولید برق و انرژی بهره گرفته می‌شود ‪۱۵/۰۳/۸۷
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد