پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

روزانه بیش از ‪ ۴۰‬تن زباله در جزیره کیش جمع آوری می‌شود

معاون خدمات شهری شرکت عمران و خدمات شهری کیش گفت:بطور میانگین روزانه در حدود ‪ ۴۲‬تن زباله از این جزیره جمع‌آوری می‌شود.

مانی جعفریان،دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری‌اسلامی افزود: تولید زباله در جزیره کیش بدلیل موقعیت گردشکری این جزیره و شناور بودن بخشی از جمعیت ساکن، در ماهها و فصول مختلف سال یکسان نیست.

وی اظهار داشت:با توجه به ترکیب زباله در کیش و امکان تفکیک زباله، سطح فعلی تولید زباله در این جزیره قابل کاهش است.

جعفریان بر اطلاع‌رسانی در جهت فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده برای اطلاع رسانی در خصوص تفکیک زباله از مبدا، از شش ماه دوم سال جاری به طور کامل این طرح در جزیره کیش اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شرکت عمران و خدمات شهری کیش افزود: با توجه به نسبت بالای زباله خشک در زباله‌های کیش، با همکاری و مشارکت شهروندان و گردشگران درطرح تفکیک زباله‌ازمبدا، مقدار زباله فعلی تا حدود ‪ ۴۰‬درصد کاهش می‌یابد.

جعفریان اظهار داشت:هم‌اکنون جمع‌آوری زباله درکیش توسط پنج دستگاه خودرو و در سه منطقه انجام می‌شود.

وی در خصوص ساعات کار جمع‌آوری زباله در جزیره کیش گفت: کارکنان خدمات شهری کیش در دو نوبت صبح از ساعت هفت صبح تا ‪ ۱۱‬و از ساعت ‪ ۱۸‬تا ‪ ۳‬بامداد اقدام به جمع آوری زباله از جزیره کیش می‌کنند.

جزیره کیش با مساحتی در حدود ‪ ۹۰‬کیلومتر مربع در ‪ ۱۸‬کیلومتری کرانه جنوبی ایران قرار دارد و سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد