پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

بهره‌برداری از اولین سلول بهداشتی دفع زباله، تا اواسط تابستان

ه گزارش سرویس «شهری» ایسنا، مهندس فرهاد پورسخا افزود: ساخت این سلول، مراحل انتهایی را طی می‌کند، به طوری که تمام زیرساخت‌های آن به طور کامل انجام شده و فاز اجرایی ایزوله کردن کف آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: کلیه تجهیزات مورد نیاز این فازآ خریداری شده است و ایزولاسیون کف در سه لایه پولیمری انجام می‌شود.

پورسخا یاد آورشد: در مرحله بعد، پاکسازی‌های مربوطه برای لوله‌گذاری جهت جمع‌آوری شیرابه و گاز متان صورت خواهد گرفت.

وی بابیان این که عمده فعالیت‌های ساخت سلول بهداشتی، دفع زباله در بخش خاکبرداری بود، گفت: این میزان خاکبرداری کار عظیمی بود که به طور کامل انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران از راه‌اندازی 12 خط 250 تنی جهت بازیافت زباله خبر داد و گفت: این 12 خط طی هفته‌های آینده، در تیر ماه، به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در مورد افزایش میزان تولید کمپوست گفت: با تجهیز ماشین‌آلات که به زودی انجام خواهد گرفت، بخش عمده زباله‌ها به کمپوست تبدیل می‌شود.

پورسخا در رابطه با زباله‌سوزهای زباله‌های خطرناک، گفت: در مرحله آماده کردن مقدمات کار هستیم و به زودی کار نهایی می‌شود، یعنی گزینه مناسب و تخصصی که برای شهر ما مفید باشد، انتخاب شده است و در حال آماده شدن برای مناقصه‌های عمومی و بین‌المللی است.

شایان ذکر است، در این سلول، سیستم مدار بسته دفع شیرابه‌های تولید شده از زباله‌ها تعبیه شده است، این سیستم تمام شیرابه‌های موجود را از زیرزمین مکیده و در مخازن استاندارد دفع می‌کند.

ایجاد سیستم‌های استحصال گاز متان از دیگر ویژگی‌های سلول بهداشتی دفع زباله است. همچنین مخازن ویژه اشتعال گاز متان در این سلول بهداشتی ایجاد شده، تا تمام فرآیندهای مربوط به دفن زباله در این مکان انجام شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد