پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

صاعقه مصنوعی تولید شد

جام جم آنلاین: گروهی از محققان فرانسوی برای اولین بار موفق شدند با کمک فناوری لیزر با قدرت بالا صاعقه مصنوعی با قدرت آتش زایی ایجاد کنند.

به گزارش مهر، تیم تحقیقاتی «ژروم کاسپارین» از دانشگاه لیون که نتایج تحقیقات خود را در مجله «اپتیکس اکسپرس» منتشر کرده اند برای اولین بار توانستند با کمک یک نوار لیزری بسیار قوی فعالیت الکتریکی را در یک توده ابری فعال و نوعی صاعقه مصنوعی را ایجاد کنند.

این دانشمندان در قله South Baldy Peak در نیومکزیکو در مدت عبور دو توفان همراه با رعد و برق و صاعقه، یک سری از تکانه های لیزری با انرژی بالا را پرتاب کردند. این تکانه ها در توده های رشته ای پلاسمایی که با رساناهای الکتریسته عمل می کنند فعالیت الکتریکی را ایجاد کردند.

این دانشمندان با برنامه ریزی دوباره این لیزر پرقدرت و با استفاده از توالی تکانه های لیزری پیچیده تر موفق شدند رشته های صاعقه ای طولانی تری که می توانستند همانند صاعقه های طبیعی، روی زمین شعله ایجاد کنند را تولید کردند.

براساس گزارش World Science، ایده استفاده از تکانه های لیزری برای ایجاد شعله از 30 سال قبل ارائه شد، اما تاکنون دانشمندان موفق به تولید آن نشده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد