پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

وضعیت بازیافت زباله در تبریز و اصفهان ...

منصور باقرصاد معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در یک نشست خبری با بیان اینکه روزانه 40 تن پسماند از مطب ها و بیمارستان های اصفهان جمع آوری می شود گفت: بدلیل اینکه صاحبان مطب ها و همچنین بیمارستان ها از پرداخت هزینه جمع آوری ودفن این پسماندها به معاونت خدمات شهرداری خودداری می کنند این پسماندها معضلی برای شهراصفهان شده است. 
وی افزود: براساس قانون پسماندها هرتولیدکننده زباله های خطرناک باید آن را به پسماندها تبدیل کند و سپس برای جمع آوری در اختیار شهرداری قرار دهد. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سازمان پسماند مسئول جمع آوری دفع و دفن پسماند های خشک می باشد تصریح کرد: درکارخانه کمپوست روزانه 80 تن پسماند به کود آلی کمپوست تبدیل می شود.باقرصاد مواد بازیافتی را سرمایه ملی تلقی کرد و اظهار داشت: هم اکنون مواد جامد زائد کوچک جمع آوری می شود و قرار است درهفته پایانی هرماه مواد جامد حجیم نیزاز درب منازل تحویل گرفته شود و از مواد قابل بازیافت آنها استفاده شود.

عملیات اجرایی ساخت کارخانه تفکیک زباله و تولید کود کمپوست با مشارکت 45 میلیارد ریالی سرمایه گذار بخش خصوصی در شمال تبریز آغاز شد. مدیرعامل شرکت تولید کود آلی شهرداری تبریز در مراسم آغاز ساخت این واحد تولیدی در گفت و گو با «ایرنا»، ظرفیت تولید آن را یک هزار تن کودکمپوست در روز اعلام کرد. رسول موسایی با بیان این که با راه اندازی این کارخانه بیش از 50 درصد مشکل دفن زباله تبریز مرتفع می شود، ابراز امیدواری کرد: فاز اول این کارخانه در نیمه اول سال 88 آماده بهره برداری شود. وی زمان لازم برای راه اندازی هر دو گام این کارخانه را20 ماه برآورد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد