پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

بهترین‌ فناوری‌ها برای محیط‌ زیست انتخاب شدند

در این لیست به‌ترتیب فناوری تولید نفت از منابع ارگانیکی، فناوری تقطیر آب دریا، فناوری پیل‌های هیدروژنی که می‌تواند در آینده به عنوان سوخت جایگزین بنزین مورد استفاده قرار گیرد، توسعه فناوری سلول‌های فتوولکانیک و فناوری گرمایی خورشیدی، جمع‌آوری انرژی گرمایی اقیانوسی، تولید انرژی الکتریکی از جزر و مد دریا، فناوری باغبانی روی پشت بام منازل، استفاده از گیاهان و میکروارگانیسم‌ها برای پاک‌سازی مناطق آلوده، فناوری جمع‌آوری دی‌اکسیدکربن و کارت ‌الکترونیکی رتبه‌های اول تا دهم را به‌دست آوردند.

همچنین در بخش رده بندی 10 پدیده شگفت‌انگیز، Science Live به ترتیب موارد زیر را برگزید:

1- اتصال ذهن و بدن و اینکه ذهن چگونه از بدن تاثیر می‌پذیرد و برعکس
2- ادراک فراحسی که علم در پاسخگویی به آن ناتوان است
3- مرگ تقریبی
4- اشیاء آسمانی ناشناخته(UFO)
5- "دجا- وو"(این پدیده درحقیقت نوعی ذهنیت مغز است که باعث می‌شود فرد احساس کند وقایع و رویدادهایی که در این لحظه تجربه می‌کند، در گذشته نیز با آن‌ها مواجه شده است)
6- روح
7- ناپدید شدن‌های اسرارآمیز
8- اشراق
9- "پا گنده" (این موجود عجیب که حیوانی بسیار بزرگ و شبیه به انسان است، از دیرباز در داستان‌های آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است. در این داستان‌ها در شب‌های برفی ردپای انسانی که به‌نظر می‌رسد پاهای بزرگی داشته باشد، در کوه‌های تبت به جا می‌ماند. به اعتقاد دانشمندان این موجود عجیب می‌تواند واقعا وجود داشته باشد)
10- "وزوز تائوس"، تائوس شهری در نیومکزیکوی آمریکا است. حدود دو درصد شهروندان این شهر سال‌ها است که صدایی شبیه به وزوز مگس را در بسامد پایین می‌شنوند که از بیابان‌های اطراف می‌آید. باوجود این، هنوز منبع این صدا شناسایی نشده است.

این نخستین باری است که یک فناوری الکترونیکی وارد لیست Science Live شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد