پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

تولید برق با قدم زدن برروی صفحه‌ای در مقابل ایستگاه قطار در ژاپن

توکیو- شهرداری منطقه شیبویا در توکیو پایتخت ژاپن روز شنبه در اقدامی جالب توجه برای تولید برق از روشی استفاده کرد که در جریان آن عابران با قدم زدن در مسیر ورود به ایستگاه قطار از روی صفحه‌ای عبور می‌کنند که زمینه تولید برق را فراهم می‌کند.

به گزارش تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی)، شهرداری توکیو در این دستگاه تولید برق، اقدام به نصب چهار صفحه در فضایی به وسعت یک متر مربع در محل ورود و خروج یکی از پرترددترین ایستگاههای قطار توکیو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از ان.اچ.کی، این دستگاه توسط یک شرکت ژاپنی در استان کاناگاوا ساخته شده است و توسط آن نیروی الکتریسیته از طریق عناصر فیزوالکتریک که از طریق ارتعاشات ناشی از قدم زدن افراد بر روی این صفحات ایجاد می‌شود، تبدیل به انرژی می‌شود.

این پروژه بخشی از تلاشهای شهرداری شیبویا در استان توکیو برای به دست آوردن منابع جدید انرژی سازگار با محیط زیست است. شهرداری شیبویا درنظر دارد با اجرای این طرح ، میزان تولید انرژی و میزان ماندگاری آن را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.

یکی از دست اندرکاران اجرای این طرح گفته است که هرگاه فردی با وزن ‪۶۰‬ کیلوگرم از روی این صفحات عبور کند قادر خواهد بود به میزان ‪ ۰/۳‬وات الکتریسیته تولید کند.

این گزارش می‌افزاید: هرگاه روزانه ‪ ۹۰۰‬هزار نفر از روی این صفحات عبور کنند ، امکان تولید برقی معادل ‪ ۲۰۰‬کیلووات فراهم خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد