پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

میلیون‌ها نفر از ساکنان کره‌زمین قربانی تغییرات جوی

بر اساس یک تحقیق انجام شده در لندن مشخص شد که تغییرات جوی بر زندگی صدها میلیون نفر از ساکنان کره زمین تاثیرخواهد گذاشت.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس یک بررسی و پژوهش انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «اوکسفام» در لندن بروز تغییرات جوی، افزایش دمای هوای کره زمین و وقوع بلایای طبیعی که طی شش سال اخیر افزایش یافته، زندگی صدها میلیون نفر در این کره خاکی را تحت تاثیر خود قرار داده است و دولت‌ها به این دلیل باید راه حلی مناسب برای مقابله با این تغییرات جوی رو به رشد اتخاذ کنند.

بر این اساس، تعداد افرادی که تحت تاثیر تغییرات جوی قرار گرفته‌اند، 375 میلیون نفر در هر سال بوده است که این میزان باید تا سال 2015 میلادی به حداقل رسیده و برای آن باید چاره‌ای اندیشید.

«باربارا استاکینگ» ـ رییس موسسه تحقیقاتی «اوکسفام» ـ گفت: مسئله مهم این است که تغییرات جوی بر زندگی مردم تاثیرات نامطلوبی می‌گذارد. این تاثیرات زندگی مردم را مختل می‌کند.

این در حالیست که نزدیک به 40 درصد بر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال‌های 1990 میلادی افزایش یافته و به احتمال بسیار زیاد این میزان تا سال 2020 میلادی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

رییس موسسه پژوهشی «اوکسفام» افزود: اگر سوخت‌های پاک را جایگزین سوخت‌های فسیلی نکنیم و برنامه‌ای را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تدوین نکنیم، میلیون‌ها نفر قربانی تغییرات جوی ناشی از افزایش گرمای کره زمین خواهند شد؛ به طوری‌ که بیش از شش هزار و 500 واقعه و حادثه طبیعی از سال 1980 میلادی به دلیل بروز تغییرات جوی در اکثر نقاط دنیا به وقوع پیوسته و بر زندگی مردم تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، بروز تغییرات جوی علاوه بر بی‌خانمان شدن مردم و یا مرگ آن‌ها، سبب بروز بیماری‌های لاعلاج و مصدومیت‌ها می‌شود که این عوامل نیز به روان انسان‌ها اثرگذار است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد