پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

سالانه دو درجه سانتیگراد به دمای کره زمین اضافه می‌شود

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس نظر کارشناسان محیط زیست، دمای کره زمین روی دور تند قرار گرفته و سالانه دو درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رویترز، ‌بر اساس اعلام نظر کارشناس محیط زیست اتحادیه اروپا، مشخص شد که طی دو سال گذشته یا به عبارتی از سال 2007 میلادی، دمای هوا در کره زمین نزدیک به دو درجه سانتیگراد افزایش یافته و احتمال این که این میزان تا پایان سال 2010 میلادی افزایش بیشتری داشته باشد، بسیار زیاد است.

«ویلیام هیر»، یکی از دو هزار و 500 کارشناسی است که در رابطه با افزایش گرمای کره زمین نظریاتی را اعلام کرده و معتقد است که در صورت گرم‌تر شدن هوای کره زمین،‌ علاوه بر آب شدن یخ‌های دو قطب، زمین با تبخیر آب‌های جاری خود نیز مواجه خواهد شد.

بر اساس برنامه بین‌الدولی تغییرات جوی سازمان ملل در سال 2007 میلادی،‌ افزایش دو درجه‌ای گرمای زمین بیشتر به خاطر انتشار روز افزون گازهای گلخانه‌ای است.

در گزارش 175 کشور جهان که در بن آلمان در مورد برنامه تغییرات جوی سازمان ملل حضور داشتند، مشخص شد که افزایش سطح آب‌ها، وقوع سیلاب‌ها، خشکسالی‌ و وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطق مختلف جهان، ناشی از افزایش دو درجه‌ای دمای هوای کره زمین است و باید برای مقابله با این مشکل، راه حل مناسب پیشنهاد کرد.

همچنین بر اساس اعلام سازمان جهانی هواشناسی، در سال‌های قرن اخیر سطح آب‌های آزاد 18 تا 59 سانتیمتر افزایش یافته و پیش‌بینی شده در سال 2100 میلادی این میزان به 30 تا 40 و یا حتی 140 سانتی‌متر افزایش بیاید.

علاوه بر این، گمان می‌رود تا سال 2050 میلادی اثری از یخ‌های دو قطب باقی نماند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد