پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

تفکیک زباله خشک در تهران از مرز 800 تن در روز گذشت

ایلنا: در هفتاد و یکمین جلسه کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اعلام شد:‌ تفکیک زباله خشک در تهران از مرز 800 تن در روز گذشت.

در این جلسه معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط ‌زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند سیاست‌ها و قانون‌گذاری، اجرا و مدیریت پسماندها و بازیافت تاکید کرد: متاسفانه به دلیل تعلل در اجرای قانون و آئین‌نامه مربوط به پسماندها پیشرفت در این زمینه با پیچیدگی و کندی روبرو است و باید برای تسهیل این امر آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های متناسب با شرایط کنونی تدوین شود.

ابتکار با اشاره به تلاش‌های سازمان مدیریت بازیافت به ویژه طی دو سال اخیر و اقدامات مثبتی مثل راه‌اندازی مرکز دفن زباله آرادکوه تاکید کرد: کارگروه‌ها و جلسات کمیته محیط‌زیست شورای شهر که بتواند سازمان مدیریت بازیافت را یاری کند به طور جدی تداوم می‌یابد.

همچنین فرهاد پورسخا رئیس سازمان بازیافت نیز با اشاره به آغازجنبش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از سال 1384 در حوزه خدمات شهری و جمع‌آوری زباله شهرداری تهران خاطر نشان کرد که به تازگی تفکیک زباله خشک در تهران از مرز 800 تن در روز گذشت. در این زمینه اقداماتی چون ایجاد سایت تخمیر به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری کمپوست در خاورمیانه و افزایش فعالیت کارخانجات پردازش که در حال حاضر به چهار هزار تن در یک شیفت رسیده را نام برد.

وی با اشاره به اینکه امکان سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم‌اکنون بسیار ضعیف است از رسانه ملی به دلیل عدم همکاری در مواردی که بر اساس قانون بر عهده سازمان است اما از آن شانه خال می کند وهمچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست انتقاد کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد