پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

ابداع کاغذ دیواری‌های زنده که با لوازم برقی ارتباط می‌گیرند!

فناوری  - دانشمند‌ان موفق به ساخت کاغذهای دیواری زنده با نقش و نگارهای متنوع شده‌اند که برق مورد نیاز ابزار الکتریکی را تامین می‌کنند.

به گزارش ایسنا:
این نوع جدید از کاغذ دیواری‌های الکتریکی گلدار و زیبا نه تنها طراحی‌های جالب و چشم نوازی دارند، بلکه هم چنین می‌توانند چراغ‌ها، هیترها و حتی سیستم‌های پخش موسیقی را نیز با تامین انرژی الکتریکی آنها نیز روشن و فعال کنند.

به گفته پژوهشگران، وجود دیوارهایی که از نظر الکتریکی فعال هستند، موضوع جدیدی نیست؛ اما این دیوارهای برقی اغلب وابسته به حسگرهای بسیار پرهزینه و گرانقیمت و پرژکتورهای بسیار پر مصرف هستند تا زنده بمانند.

اما این بار، لیه بوچلی ــ محقق و مدیر پروژه «دیوار زنده» ــ در آزمایشگاه رسانه دانشگاه ماساچوست با استفاده از رنگ‌های مغناطیسی و رسانا گزینه جدیدی را ارائه کرده که نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه‌تر است.

بوچلی از این رنگ‌های رسانا برای خلق مدارهای الکتریکی در طراحی‌های جذاب استفاده کرده است.

این دیوارهای جدید سپس با حسگرهای لمسی، روشن و حرارتی ارزان قیمت، LEDها و بلوتوث ترکیب می‌شوند و یک سطح کنترل را ایجاد می‌کند که می‌تواند با ابزاری که در نزدیکی‌اش وجود دارند، ارتباط برقرار کند؛ به این ترتیب شما می‌توانید با لمس کردن یک گل یک لامپ یا مجموعه گرم کننده‌ها را روشن کنید.

محققان می‌گویند: هدف از ساخت این فن‌آوری آسان سازی بهره‌گیری از تجهیزات الکتریکی بدون نیاز به مهارت‌های فنی زیاد و پیچیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد