پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

جزیره بزرگ زباله های شناور در کالیفرنیا؛ فاجعه زیست محیطی برای د

جامعه > محیط زیست  - 500 مایل دورتر از ساحل کالیفرنیا، منطقه ای هست که به نام "حلقه های پلاستیکی" شناخته شده است و هم اکنون بزرگترین توده زباله جهان را تشکیل داده که مقدار آنها تا یکصد میلیون تن تخمین زده می شود.

ایرنا نوشت:

 اقیانوس شناسان می گویند که حجم جزیره بزرگ شناور زباله ها در کالیفرنیای آمریکا در اقیانوس‌ آرام، طی دهه گذشته دوبرابر شده که ابعاد این جزیره هم اکنون شش برابر کشور انگلستان است.   

به گزارش روزنامه انگیسی دیلی تلگراف، مجموعه عظیمی که به "وصله زباله اقیانوس آرام " معروف است، بین کالیفرنیا و هاوایی واقع شده که در مدت زمان 60 سال رشد کرده و بزرگترین فاجعه زیست محیطی دنیا به شمار می رود.

براساس این گزارش، این جزیره زباله شامل همه اقلام از جمله کیسه های پلاستیکی، بطری های شامپو، اسباب بازی های کودکان، قوطی های نوشابه، لاستیک های اتومبیل، پلاستیک های استخرهای شنا و دیگر موارد است. همچنین آب این اقیانوس با مواد شیمیایی سمی و ذرات پلاستیکی شکسته سنگین شده که هم اکنون در ماهی های این منطقه نمود پیدا کرده است به طوری که دانشمندان تنها در بدن یک ماهی 26 تکه پلاستیکی یافته اند. این دانشمندان هشدار داده اند که مواد شیمیایی راه خود را در زنجیره غذایی انسانی پیدا میکند.

500 مایل دورتر از ساحل کالیفرنیا، منطقه ای هست که به نام "حلقه های پلاستیکی" شناخته شده است و هم اکنون بزرگترین توده زباله جهان را تشکیل داده که مقدار آنها تا یکصد میلیون تن تخمین زده می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد