پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

تولید برق از زباله‌های تر

روزانه در شهر تهران به طور میانگین 7 هزار تن زباله تولید، و 4 هزارتن نخاله زباله نیز جمع آوری می‌شود که از این میزان 25 درصد آن قابل تفکیک از مبدا است.

به منظور حفظ محیط زیست شهری و استفاده بهینه از مواد بازیافتی، طرح تولید انرژی و طرح تولید گاز متان وتبدیل به آن به انرژی برق با استفاده از زباله‌های تر جمع آوری شده ،در منطقه 13 اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل سازمان بازیافت اظهارداشت: روزانه در شهر تهران به طور میانگین 7 هزار تن زباله تولید، و 4 هزارتن نخاله زباله نیز جمع آوری می‌شود که از این میزان 25 درصد آن قابل تفکیک از مبدا است.

وی ادامه داد: در شهر تهران ایستگاه میانی وجود دارد که قصد داریم با استفاده از سیستم‌های استاندارد و به روز جهانی سایت منطقه 13 را تبدیل به سایت تولید انرژی کنیم که علاوه بر پسماندهای منطقه 13، پسماندهای مناطق همجوار را نیز در آنجا به انرژی پاک تبدیل کنیم.

وی در بازدید از منطقه 13 از احداث نخستین پارک بازیافت در سطح تهران خبرداد و گفت: پارک آموزشی بازیافت در حوالی خیابان پیروزی واقع شده است و با راه اندازی آن امکان ارایه چگونگی تفکیک و بازیافت مواد از مبدا به شهروندان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: المانهای این پارک نیز از مواد بازیافتی استفاده می‌شود و با نصب نمایشگرهای ویژه اطلاعات آموزش و تفکیک بازیافت به صورت آنلاین به شهروندان و مراجعان ارایه می‌شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد