پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

عجیب نیست؟ برابری میزان زباله تولیدی در هند و تبریز ...

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: میزان تولید زباله در کلانشهر تبریز با میزان تولید زباله در کل هندوستان برابری می کند.
جواد شریف نژاد افزود: روزانه در کلانشهر تبریز یک میلیون کیلوگرم زباله تولید می شود که این رقم با تولید زباله کل هندوستان برابر است. 
وی ادامه داد: سال گذشته 100 میلیارد تومان برای جمع آوری زباله و تنظیف شهر تبریز هزینه شد که رقم بسیار بالایی است. 
شریف نژاد اضافه کرد: علی رغم اینکه در یکصد و یکمین سال تاسیس بلدیه در تبریز قرار داریم ولی متاسفانه تاکنون در راستای ایجاد معاونت فرهنگی، اقدامی نشده است.وی کم توجهی به مسائل فرهنگی را از جمله دغدغه های مدیریت شهری دانست و افزود: مسائل فرهنگی در نگاه برخی از شهرداران اولویت داشته و در برخی موارد از اولویت چندانی برخوردار نبوده است به همین دلیل توجه به مسائل فرهنگی در دوره های مختلف سلیقه ای مورد توجه قرار گرفته است. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز مطبوعات را یکی از پایه های اصلی فرهنگ سازی در کشور خواند و گفت: باید سطح بازبینی مطبوعات در استان بالارود، متاسفانه میزان مطالعه مردم از مطبوعات بسیار پایین است. 
وی ادامه داد: استراتژی معاونت فرهنگی شهرداری تبریز مبتنی بر مسائل آموزشی مسجد محور و مدرسه محور است ولی در کنار این دو پایه ، بهره مندی از رسانه ها نیز مدنظر این معاونت قرار دارد. شریف نژاد با اشاره به عزم مدیریت فعلی شهرداری تبریز در خصوص مسائل فرهنگی اظهار داشت: مبنای آموزش و فرهنگ سازی را روش « خانه به خانه» انتخاب کرده ایم ، به نحوی که در طول سال گذشته 44 هزار سی دی آموزشی در خصوص مسائل فرهنگی شهرنشینی توزیع شد که امیدواریم تا 100 هزار عدد توزیع شود.

منبع: magiran.com > روزنامه رسالت > شماره 6430 26/2/87 > صفحه 20 (اخبار شهرستانها)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد