پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

بازگشت خانه سازی با آجر ساخته شده از روزنامه باطله

محققان شیمی یکی از واحدهای فن‌آور رشد پارک‌ علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به تولید آجر فوق سبک سلولزی از الیاف کاغذهای بازیافتی شدند.

مهندس محمد علی مجری طرح در این باره گفت: در تولید آجر فوق سبک از الیاف کاغذهای بازیافتی سلولزی که نوعی پلیمر طبیعی است، استفاده کردیم به طوری که پس از مخلوط کردن این دو مواد و قالبگیری، این آجرها می‌توانند بدون استفاده از هیچ گونه مصالح و ملاتی مورد استفاده قرار گیرند.

 

وی در خصوص چگونگی تولید این نوع آجرها خاطر نشان کرد: کاغذهایی که از زباله‌های خشک سلولزی هستند و یا کاغذهای روزنامه‌، کارتن‌ها و... را وارد خط بازیافت می‌کنیم و پس از بازیافت که به خمیر کاغذ تبدیل شدند آن را با موادی مانند پلیمرها، رزین‌ها و مواد دیگنین‌دار مخلوط می‌کنیم، سپس آن را در قالب‌های انقباضی قرار می‌دهیم. در این مرحله به دلیل وجود رطوبت در خمیر کاغذ این قالب‌ها را در جریان حرارت هوا و یا خشک کننده‌ها قرار می‌دهیم تا به صورت بلوک‌های طراحی شده و به یک آجر تبدیل شوند.

 علی در رابطه با چگونگی به کارگیری این آجرها افزود: از آنجایی که این آجرها نیاز به هیچ گونه ملات و یا مصالحی ندارند، آن را به صورت پازل به یکدیگر وصل می‌کنیم و سپس میله‌هایی را از داخل آنها عبور می‌دهیم و آن را به سازه اصلی ساختمان وصل می‌کنیم. وی با اشاره به این که این آجرها می‌توانند در دیوارهای غیر باربر، تیغه‌ها و بخش‌های درون ساختمان مانند یونولیت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند در خصوص ویژگی این محصول اضافه کرد: این آجرها جزو ترکیبات فوق سبک هستند و وزن چگالی آنها نیم گرم در سانتیمتر مکعب و همچنین 500 کیلوگرم در متر مکعب است که این میزان در مقابل سازه‌های سبک سیمانی و مشابه آن بین 900 تا 1700 کیلوگرم در متر مکعب است و از آنجایی که در سبک سازی ساختمان و سازه‌های ساختمانی هر قدر مصالح سبک‌تر باشد، بهتر و کم خطرتر است این امر جزو مهمترین ویژگی‌های این محصول است.
علی در خصوص دیگر ویژگی‌های آجر ابداعی تصریح کرد: در صورت به کارگیری این آجرها در ساختمان و دیوارها دیگر نیازی به رنگ‌آمیزی این دیوار نیست، چرا که ما می‌توانیم این آجرها را در طول مرحله تولید به هر رنگی که بخواهیم تولید کنیم و همچنین آتش گیر نبودن این آجرها ویژگی دیگر این سازه در مقابل یونولیت‌هایی است که مقاومت کمی در برابر آتش دارند، اما آجرهای فوق سبک تا حدود 500 درجه سانتیگراد می‌توانند در مقابل آتش مقاومت کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
برم چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ق.ظ

سلام خسته نباشید .. من می تونم واسه شما کاغذ باطنه بفرستم .. یعنی چجوری بگم توی شهرستان ما یا شهرستان دور اطرافمون هیچ باز یافتی کاغذ نیست می خواهم حمع کنم و شما ازمون خریداری کنید در صورت نیاز با من تماس بگیری
شماره تماس 09393460512 هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد