پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

سدی که به تنهایی تمام مصرف برق ایران را جواب می دهد

مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو و آفریقای جنوبی اعلام کرده اند که بزرگ ترین سد آفریقا را در اینگافالز روی رود کنگو احداث می کنند. در فاز نهایی، این سد 40هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد.

فاز اول این پروژه که در سال 2015/1394 آغاز خواهد شد، 9 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و قرار است 4800 مگاوات انرژی تولید کند. خروجی فاز اول این سد از کل خروجی سد اسوان که در حال حاضر بزرگ ترین سد آفریقا است، بیشتر خواهد بود.

رود کنگو دومین رود بزرگ زمین پس از آمازون است. در اینگافالز (آبشار اینگا)، در هر ثانیه 42هزار مترمکعب آب سقوط می کند و چنان انرژی عظیمی آزاد می کنند که اگر زیر ساخت های مناسب در آن احداث شود، می تواند کل انرژی اروپا را نیز تامین کند! دبی آب رود کنگو به قدری زیاد است که نیازی به احداث دریاچه برای ذخیره آب پشت سد نیست و همین بر ارزش این سد می افزاید.

شرح عکس:

نمایی از سد تری گروگس روی رودخانه یانگ تسه در چین که در حال حاضر بزرگ ترین سد آبی جهان است و 22,500 مگاوات انرژی الکتریکی تولید می کند. توان تهایی سد رود کنگو 2 برابر این مقدار پیش بینی می شود.

شایان ذکر است طبق آمار منتشرشده از سوی وزارت نیرو، مصرف برق کشور طی روزهای اخیر به مرز 34 هزار مگاوات رسیده است و پیش بینی می شود در اواخر تیر / اوایل مرداد که مصرف برق همزمان با اوج گرما به بیشترین مقدار سالانه خواهد رسید، به حدود 50 هزار مگاوات افزایش یابد. قرار است ظرفیت تولید برق کشور تا پایان امسال به 73 هزار مگاوات برسد.

منبع : خبرآنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد