پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

ساخت خانه قابل حمل و تمام بازیافت

159272 -۲۲ تیر ۱۳۹۲
یک گروه از دانشجویان خانه ای قابل حمل و تمام بازیافت خورشیدی را ساختند که همه انرژی و سیستم تهویه آن از طریق خورشید تامین می شود.

به گزارش پایگاه فناوری تی.جی.دیلی، یک تیم طراحی دانشجویی از دانشگاه فناوری سی.زچ (Czech) جمهوری چک در حال ساخت یک خانه تک اتاقی خورشیدی است. این خانه ای.آی.آر نام دارد و به گونه ای ساخته شده که قابل حمل و نقل و بازیافت است.
در ساخت این خانه اکثرا از تک ماده ها استفاده شده است و هنگام ساخت آن فاصله ای تعیین شده بین لایه های تشکیل دهنده این مواد حفظ می شود. گفتنی است یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده این خانه چوب روکش شده است که تولید زباله هنگام ساخت را به صفر می رساند و برای محیط زیست خطرساز نیست.
چندی پیش یک تیم دانشجویی نیز اقدام به طراحی خانه خورشیدی با قابلیت تغییر شکل شده بود. خانه تبدیلی خورشیدی یک طرح مفهومی است که از پنج بخش مدولار با قابلیت چرخش و تغییر شکل ساخته می شود.
امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ پنجره‌ها، استفاده حداکثر از نور خورشید در تمام طول روز و منظره متنوع برای ساکنان ازجمله ویژگی های این ساختمان است. دراین سازه شیشه‌های ترموکرومیک به کار رفته است که در واکنش به گرمای خورشید تغییر رنگ می‌دهند. همچنین دیوارهای سرامیکی در آن طراحی شده است که با افزایش درجه حرارات، عرق کرده و باعث خنک شدن محیط می شود. 

http://www.shasa.ir/newsdetail-159272-fa.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد