پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

داشتن آسمان آبی و زمین پاک امکان پذیر است


کمپین

داشتن آسمان آبی و زمین پاک آرزویی دست نیافتنی نیست بلکه هدفی است ارزشمند که با برنامه ریزی ،حمایت و مشارکت شهروندان ،دولتمردان و مدیران شهری به واقعیت می پیوندد.
در بسیاری از کشورهای جهان با همکاری و تعامل سازنده میان مسوولان و شهروندان، این امر مهم تحقق پیدا کرده است.به طور حتم کشور ما نیز با افزایش آگاهی اجتماعی و توانمندسازی شهروندان،رفتارهای زیست محیطی بهبود پیدا کرده و ارتقا خواهد یافت.در واقع راه حل اصلی معضل آلودگی هوا،آب و خاک در دستان شهروندان است چرا که دست یابی به شهری سالم و پاک تنها با مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست میسر خواهد شد.
تهران پایتخت، بیش از سایر استان های کشور با مشکلات و معضلات زیست محیطی شهری دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل شهرداری این کلان شهر در سال جاری برای مدیریت محیط زیست شهری،طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک را اجرایی می کند و در واقع راه اندازی این کمپین می تواند با مشارکت شهروندان و بهره گیری از پیشنهادات و ایده های خلاقانه آن ها تاثیر مهمی در بحران آلودگی هوا و آلودگی آب و خاک داشته باشد.
در صورتی که این کمپین به عنوان یک اصل در اولویت کار مدیران و دستگاه های دولتی قرار بگیرد و با حمایت دولتی و همراهی مردم اجرا شود ما شاهد تاثیرات زیست محیطی خوبی در شهرخواهیم بود.
در گزارشی مردمی بیشترین دغدغه ساکنان شهر،آلودگی هوا و ترافیک بود که از جهت روحی ،روانی ،سلامت و اقتصادی ضررهای زیادی به پایتخت نشینان تاکنون وارد کرده است.
نکته جالب در این گزارش شهری این بود که اکثر شهروندان خواستار جریمه خودروهای تک سرنشین بودند تا از این طریق تعامل میان افراد بیشتر شده و نیزاستفاده ازحمل و نقل عمومی افزایش یابد و نیز تجهیز اکثر سازمان ها و اماکن دولتی و خصوصی به سرویس های حمل و نقل سهم زیادی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد.
منبع: http://aryanews.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد