پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

فاز جدید طرح تفکیک پسماند در مبدأ شهر تهران کلید خورد


 با گذشت یک سال از اجرای طرح «آسمان آبی، زمین پاک» و کوشش سازمان مدیریت پسماند درجهت تحقق این تصمیم، فاز جدید طرح تفکیک پسماند در مبدا شهر تهران کلید خورد.

حسین جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به برنامه‌های اجرایی و فرهنگی این سازمان با رویکرد استفاده از ظرفیت محلی و مشارکت شهروندان در سال گذشته، به تشریح برنامه‌های جاری و آتی این سازمان پرداخت.به کارگیری نیروی انسانی بومی، برخورد شدید با عوامل غیرمجاز و غیراصولی تفکیک پسماند، برخورد با اتباع غیرمجاز و نیروهای شامل صغرسنی و کودکان کار و تعامل گسترده با کلیه بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و مدیریتی کشوری یا محلی بخشی دیگر از برنامه‌های جاری سازمان مدیریت پسماند است که توسط مدیرعامل این سازمان اعلام شد.


جعفری ضمن تأکید بر تفکیک پسماند در بدو تولید و نقش آن در کاهش حجم پسماند ورودی به کهریزک، تقلیل هزینه‌ها، بازگشت سرمایه به چرخه اقتصاد و مهم‌تر از همه ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی، ورود جدی به بحث کنترل و نظارت هوشمند روی تمامی سیستم‌های خدمات‌رسانی، نصب و به‌روزرسانی سیستم‌های ردیاب خودرو‌ها و تجهیز ایستگاه‌ها و اماکن به دوربین مداربسته هوشمند را ازجمله موارد مربوط به تأمین زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح تفکیک پسماند در مبدا اعلام کرد.


وی با اشاره به آغاز نصب سیستم ردیاب خودرو (GPS)‌روی خودروهای خدمات شهری از ابتدای سال گذشته افزود: در مراحل ابتدایی این فرآیند تعدادی از ماشین‌آلات خدمات شهری که شامل خودروهای مجهز به جارو، خودروهای کشنده پسماند (سمی تریلر) و... بودند انتخاب شده و سیستم GPS روی آنها نصب شد و بدین‌ترتیب محدوده کاری این ماشین‌آلات ضمن کار توسط سازمان مدیریت پسماند قابل رویت و پیگیری بود‌که البته هم‌اکنون ادامه دارد.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تأکید بر الزام نصب سیستم ردیاب خودرو روی تمامی ماشین‌آلات حوزه خدمات شهری تا یک‌ماه آتی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با نصب GPS‌های آنلاین روی خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک در منطقه۷، ضمن بررسی دقیق مکان فعالیت این ماشین‌آلات، از نحوه فعالیت و جزئیات کاری شامل زمان جمع‌آوری پسماند و شماره پلاک خودرو به‌صورت آنلاین و مستمر آگاه شده و اقدامات کنترلی مربوطه را به اجرا در می‌آوریم.


جعفری ضمن ابراز خشنودی از پیشرفت نصب نرم‌افزار مذکور گفت: در حال حاضر ردیابی پلاک خودرو‌ها، موقعیت کاری و جزئیات عملکرد آن و ناحیه فعالیت خودرو را می‌توان از طریق این سیستم رویت کرد و بدین‌ترتیب این سازمان با کمک شهروندان و گام‌های استوار، مسیر رسیدن به آسمان آبی از راه پاکسازی زمین را هموار می‌کند.

منبع: همشهری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد