پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

تفکیک زباله، پلاستیک و کاغذ از مبداء یک ضرورت است، زندگی بدون پلاستیک

تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت است و به خصوص مواد پلاستیکی، ظروف نوشابه و آب معدنی و شیر و …. را باید جدا کنیم و در کنار سطل های زباله بگذاریم تا کودکان ما در آینده چهره تخریب شده و نازیبایی از طبیعت را مملو از ظروف و پلاستیک های مختلف تحویل نگیرند.

خبراقتصادی- محسن شمشیری: تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت است و به خصوص مواد پلاستیکی، ظروف نوشابه و آب معدنی و شیر و …. را باید جدا کنیم و در کنار سطل های زباله بگذاریم تا کودکان ما در آینده چهره تخریب شده و نازیبایی از طبیعت را مملو از ظروف و پلاستیک های مختلف تحویل نگیرند.

راه حل اصلی، همکاری شهروندان است تاظروف پلاستیکی جمع آوری شود و ماموران جمع آوری پلاستیک و کاغذ و فلزات وچوب و… آنها را به راحتی جدا کنند و آنها را به شکل مناسب دیگری به صنعت برگردانند یا به عنوان سوخت کوره های بزرگ کارخانه ها استفاده نمایند.
 زباله های تر نیز در تولید کود استفاده می گردد وبه طبیعت برمی گردد.
تمام شهرها، جنگل ها، حاشیه  جاده ها، ساحل دریاها و رودخانه ها و هر جایی که آب و سبزه و درختی هست، و حتی آثار باستانی کشور ما مملو از پلاستیک شده است. کیسه های نایلونی, ظروف نوشابه و  آب و… به مدت طولانی و سال ها در زمین های مختلف رها شده اند و زیبایی شهر و روستا و طبیعت را به چهره نازیبایی تبدیل کرده اند.
همه افسوس می خوریم و سر خود را به علامت نارضایتی و افسردگی از چنین وضعیتی تکان می دهیم.

در حالی که این موضوع راه حل ساده ای دارد. زباله ها و پلاستیک را از طبیعت برگردانید و در کنار ظروف زباله شهرداری قرار دهید.
مسوولان عوارضی و رستوران ها و مکان های عمومی و تفریحی، باید ظروف بزرگ و جداگانه ای را برای جمع آوری پلاستیک در نظربگیرند و مردم تا جایی که ممکن است در جمع آوری پلاستیک همکاری کنند و آنها را به نزدیک ترین مکان هایی که شهرداری ها در نظر گرفته اند ببرند.

روزهایی که هیچ خودرویی در کوچه و خیابان پارک نیست و کوچه و خیابان و جنگ خالی از ماشین است در نظر بگیرید. همه جا زیباست. آسمان قابل ملاحظه است و سروصدا کم است و خبری از دود و شلوغی نیست.
در کنار این تصویر، روزی را در نظر بگیرید که دریا و جنگل وکوه وکوچه ها خالی از ظروف پلاستیکی است و مغازه ها نیز مثل قدیم، اجناس را فله ای می فروشند و به جای پلاستیک از پاکت استفاده می گردد و ماست و لبنیات را در ظروف شیشه ای و  فلزی تحویل می گیریم مثل شیر در بطری شیشه ای…. این تصویر آرامش بخش است و زیبایی طبیعت چند برابر می گردد و آب و جوی و پیاده رو آلوده نیست و پر از زباله  و پلاستیک نیست.
آیا می گردد شعاری را روی شیشه مغازه ها دید که نوشته شده بدون پلاستیک! یا  NO PELASTIC

منبع: khabareghtesadi.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد