پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

بازیافت مواد زائد جامد


بازیافت چیست؟

بازیافت به معنی استفاده دوباره می‌باشد. روزنامه‌ها برای تولید روزنامه جدید استفاده شوند. قومی‌ها آلومینیومی می‌توانند برای تولید قوطی‌های آلومینیومی جدید استفاده شوند. بطری‌های شیشه‌های می‌توانند برای ساخت بطری جدید استفاده شوند. اجازه دهید، نگاهی به تعدادی از فواید بازیافت بیاندازیم. حلقه بسته بازیافت که یک محصول قدیمی را به محصولی از همان تبدیل می‌کند

این به این معنی تبدیل قوطی‌های آلومینیمی به قوطی‌های جدید آلومینیومی یا بطری‌هایش شیشه‌ای قدیمی به بطری‌های شیشه‌ای جدید می باشد. تبدیل لیوان‌های شیر پلاستیکی به گلدان‌های گل یک حلقه بسته بازیافت نیست زیرا یک محصول دیگر ساخته می‌شود. حلقه بسته بازیافت آرمانی می‌باشد زیرا مجبور به امیدواری راجع به خرید قوطی‌های آلومینیومی نیستند، آنها می‌دانند که مردم می‌خرند. اما ممکن است گلدان گل بازیافت شده صادق نباشد.

بازیافت قضایای دفن زباله‌ها را ذخیره می‌کند.

آمریکایی‌ها، هر ساله زباله بیشتری تولید می‌کنند، بیشتر آنها در محل‌های دفن زباله دفن می شوند. مشکل چیست؟ خوب این موضوع هزینه بر و مشکل حفر محل‌های دفن زباله جدید یا ساختن کوره‌های جدید وجود دارد. بازیافت یک راه برای کاهش مقدار زباله‌ دفن شده می‌باشد.

بازیافت می‌تواند هزینه دفع زباله را کاهش دهد.

خلاصی از زباله‌ها حرف آسانی نیست، کامیونهای زباله در زباله‌‌دانی‌ها نیاز به پول دارند. این پرداخت حق الزحمه خالی کردن آشغال، که بر پایه وزن و حجم زباله تعیین می‌شد. حق الزحمه خالی کردن آشغال در مناطق مختلف متفاوت است، اما در هر جایی در حال بالا رفتن می‌باشد. در ورمونت، یک زباله‌دانی، در حدود 65 دارد در تن برای زباله‌ای که دریافت می‌کند، هزینه دارد. بازیافت هزینه حمل دفن زباله را کاهش می‌دهد زیرا زباله کمتری دفن می‌شود. البته هزینه‌های دفن زباله در مقابل هزینه‌‌های بازیافت شده سنجیده می‌شود. در سالهای اخیر، بازیافت یک کار سودمند شده است. از سال 1993، قسمتی توسط مرکزهای فرآوری بازیافت پرداخت می شده، ظرفهای شیشه شفاف تا بیشتر از 75 درصد افزایش یافته است. در طی همان دوره، هزینه روزنامه‌های قدیمی تا 1000 درصد بالا رفته است. شهرهای ساحلی تا ساحل در حال تبدیل زباله‌های بی‌ارزش خود به پولهای با ارزش هستند

بازیافت می‌تواند انرژی ذخیره کند.

همیشه برای ساختن یک محصول از مواد بازیافتی انرژی کمتری نسبت به ساخت آن از مواد جدید مصرف می‌شود. استفاده از تکه آلومینیوم بازیافت شده برای ساختن قوطی‌های آلومینیومی، برای مثال، 96 درصد انرژی کمتری نسبت به ساختن آن از کاناسر بوکسیت یا مواد خام مورد استفاده در ساختن آلومینیوم مصرف می‌کنند. یک استثناء در بازیافت = ذخیره انرژی مربوطه به پلاستیک می‌باشد. گاهی اوقات انرژی بیشتری برای بازیافت پلاستیک نسبت به ساخت آن از مواد جدید مصرف می‌شود

بازیافت منابع طبیعی را ذخیره می‌کند

منابع طبیعی شامل زمین، درختان، کانی‌ها و آب میباشند. با استفاده بیشتر از یکبار از مواد، ما منابع طبیعی را حفظ می‌کنیم. در مورد کاغذ، بازیافت آن باعث ذخیره درختان و آب می‌شود. ساختن یک تن کاغذ از ذخایر بازیافت شده تا حدود 17 درخت را ذخیره و 50 درصد آب کمتری استفاده می‌کند

بازیافت می‌‌تواند آلودگی آب و هوا را کم کند

استفاده از تکه آلومینیومی بجای کانسار بوکسیت برای ساختن محصولات آلومینیومی جدید، باعث کاهش آلودگی آب و هوا تا95 درصد می‌شود. اگر شما می‌خواهید کاری برای محیط زیست انجام دهید، قوطی‌های آلومینیومی را بازیافت کنید.

محل بازیافت

بیشتر مردم فکر می‌کنند که آمریکا باید بیشتر زباله‌های خود را بازیافت کند، حتی کارشناسان هم روی بهترین روش موجود با هم توافق ندارند. آیا جوامع باید باقی‌مانده را به صورت بازیافت شوند و انتخاب کنند. یا آیا این تمرین برای بودجه‌های شهرهای بزرگ خیلی گران می‌باشد؟

مسئله بازیافت جلوی کار جمع کنندگان سنتی زباله (گروه‌های بزرگ مدرسه‌ای) برای بدست آوردن پول برای باشگاه‌هاشان را می‌گیرد؟ بگذارید نگاهی به روشهای قابل بازیافت که می‌تواند جمع آوری شود.

مجموعه‌های کناره جاده

مواد قابل بازیافت خود را در کنار جاده یا در مکان‌های طراحی شده برای این ساکنان (مردم) موضوع می‌گذارند. جوامع ممکن است به مردم برای دسته‌بندی مواد قابل بازیافت خود نیاز داشته باشند نظیر قوطی‌های آلومینیوم، روزنامه‌ها و شیشه‌ها یا به ظرف‌های جداگانه یا ممکن است با هم ترکیب شوند. برنامه مجموعه‌های کنار جاده‌ای به نرخ بالای بازیافت خود می‌بالد. تعدادی از کارشناسان می‌گویند که بازیافت کنار جاده‌ای که در سرتاسر کشور وجود دارد، می‌توانست حجم مواد زائد جامد تا 15 ـ 20 درصد کاهش دهد

برنامه‌های بازیافت در ایالات متحده در حال رشد می‌باشند

رسانه‌های جمعی و حرکات زیست محیطی روی مشکل زباله‌های کوهستانی متمرکز شده‌اند. آمریکائیها فقط 6 درصد در سال 1960 و 16درصد در سال 1990 بازیافت کرده‌اند، اما ما امروزه 30 درصد بازیافت کرده‌ایم.

مراکز ریختن زباله

در بعضی نواحی، مردم مواد قابل بازیافت خود را به مراکز جمع‌آوری آنها می‌آورند. این باعث ذخیره هزینه جامعه از مجموعه‌های کنار جاده‌ای میشود ساکنان برای آمدن به این مرکز بدون هیچ پولی یا پول کمی اعتماد می‌کند. و آنها معمولاً باید، مواد را خرد، دسته‌‌بندی و تمیز کنند.

ماشینهای فروش معکوس

در بسیاری از مکانها، ماشینهایی وجود دارد که ظرف‌های آشامیدنی استفاده شده را می‌پذیرید و هزینه ذخیره کننده آن در آن لحظه می‌پردازد. ماشینهای فروش و معکوس مطلوب هستند زیرا آنها معمولاً در بیرون یا خارج خواربار فروش قرار دارند.

سپرده‌ها

چندین ایالت یک سپرده 5 تا ده درصدی روی بطریها و قوطی‌های قابل تبدیل اعمال کرده‌اند. مشتریها سپرده‌های خود را پس می‌گیرند. زمانی که آنها ظرف‌ها را برای بازیافت به فروشگاه‌ها می‌آورند. این پول بطری نامیده می شود. ایالات قوانین سپرده‌گذاری برای مبارزه با مشکلات وضع کرده‌اند. حالا آنها یک قدم جلوتر از مسابقه هستند. سپرده‌ها به مشکلات دفع مواد زائد جامد همچنین کمک می‌کند.

جمع‌آوری زباله توسط داوطلبان

این بازیافت یک روش قدیمی می‌باشد. گروه‌های جامعه، نظیر گروه‌های یکتایی و بوی اسکات، مواد قابل بازیافت برای بدست آوردن پول برای باشگاه‌هاشان را جمع می‌کنند. این گروه‌ها معمولاً فقط آلومینیوم و روزنامه‌ها را بخاطر اینکه ارزش تکه‌ای بودن آنها بیشتر از سایر مواد قابل بازیافت می‌باشد جمع‌آوری می‌کنند.

راههای موفقیت در بازیافت برنامه‌ها

کارشناسان بر سر این موضوع که آیا آمریکائیها باید بخاطر بازیافت مواد زایدشان سوال پرسیده شوند، (یک برنامه داوطلبان) یا آیا آنها نیازمند قانون برای بازیافت زباله‌هایشان هستند (برنامه‌ حمایتی) مباحثه دارند.

بازیافت حمایتی

تعدادی از جوامع قوانینی را تصویب کرده‌اند یا از اموری حمایت کرده‌اند که شهروندان حداقل تعدادی از زباله‌های خود را بازیافت می‌کنند. به طور شاخص، ساکنان این جوامع، روزنامه‌ها، آلومینیوم، شیشه‌ها و دیگر مواد قابل بازیافت از باقیمانده زباله را جدا می‌کنند.

برای جوامع دیگر ممکن است فقط روزنامه‌ها برای بازیافت جدا شود. ساکنانی که قوانین بازیافت محل را نپذیرفته‌اند ممکن است جریمه شوند یا زباله‌هایشان ممکن نیست جمع‌آوری نشود. در تلاش برای تشویق به بازیافت جوامع زیادی برنامه‌های پرداخت به شخص برای خارج کردن اشغال را پذیرفته‌اند. ساکنان جوامع هزینه ظرفهای زباله‌ای که آنها برای جمع‌آوری ترتیب داده‌اند را پرداخت‌ می‌کنند.

مواد قابل بازیافت ما از هیچی بدست می‌آید، سالی کنت، ساکن سلاتل توضیح‌ می‌دهد. اما ما 15 دلار در ماه برای یک سطل 30 گالنی زباله که قابل بازیافت نمی‌باشد، پرداخت می‌کنیم. اگر ما کار بازیافت را خوب انجام ندهیم، ما به دو سطح آشغال نیاز خواهیم داشت که هزینه آن دو برابر میشود.

بازیافت داوطلبانه

تحت عنوان یک بازیافت داوطلبانه، ساکنین برای بازیافت زباله‌هایشان تشویق می‌شوند اما نیاز ندارند که حتماً این کار را انجام دهند. ساکنینی که بازیافت انجام نمی‌دهند، به هیچ‌وجه جریمه یا تنبیه نمی‌شوند. آیا برنامه‌ها حمایتی در عمل بازیافت انجام نمی‌دهند، به هیچ وجه جریمه یا تنبیه نمی‌شوند. آیا برنامه‌های حمایتی در عمل بازیافت بهتر است یا برنامه‌های داوطلبانه؟ آمارها نشان می‌دهد که برنامه‌های حمایتی موفق‌تر هستند. در برنامه‌های داوطلبانه، در حدود جامعه عمل بازیافت را انجام می‌دهند. در برنامه‌های حمایتی، حدود  جامعه بازیافت انجام می‌دهند. چرا مردم بیشتری تحت برنامه‌های بازیافت حمایتی، بازیافت نمی‌کنند؟ جواب ساده است. اجباری کردن قانون غیر عملی می‌باشد این به معنی است که با گذشتن از یک سطل زباله به سطل دیگری می‌توان فهمید که چه کسی در حال بازیافت می‌باشد. نیویورک سیستی، که 24 میلیون جمعیت‌ دارد، تنها شهر بزرگی است که برنامه‌های خود را اجباری می‌کند. بخش بهداشت، شهر، تعدادی از کارمندان خود را به جستجوی خوب در سطح اشغالهای ساکنین در هر مورد، مطالعات جدید پیشنهاد می‌کند که برنامه‌های بازیافت موفقیت‌آمیز، برنامه‌هایی هستند که بازیافت را برای مردم آسان می‌کنند. مهمترین برنامه بازیافت موفقیت‌آمیز، برای ساکنان ظرفهای بخصوصی برای زباله‌هایشان فراهم کرد و مواد قابل بازیافت شده را هفتگی همراه با بقیه آشغال جمع‌آوری می‌کرد. آسودگی و راحتی کلیدهای موفقیت هستند

تصمیم زمانبازیافت

آیا بازیافت همیشه معنی می دهد؟ نه همیشه

بازیافت به نشر می رسد که فرایند بزرگی باشد اما بازیافت هزینه پولی و مصارف انرژی دارد . بازیافتی ها جمع شده ، ذخیره شد و به صورت مدیریت بازیافت فروخته شده و به محصولات جدید تبدیل می شوند

تجمع مواد قابل بازیافت فقط اولین قسمت داستان است .ما می توانیم شهروندان خوبی باشیم و زباله هایمان را بازیافت کنیم . اما اگر هیچ کسی نخواهد مواد مقابل بازیافت را بفروشد ما نمی توانیم خیلی ورزیده شویم

به عبارت دیگر هر کسی که مجبور است که روزنامه های قدیمی را بخرد ، زیرا استفاده از آنها برای ساخت محصول کاغذی جدید نسبت به استفاده از ذخیره کاغذی طبیعی ارزانتر است

چه اتفاقی می افتد اگر مواد قابل  بازیافت را نخرد ؟ساحل شرقی این مشکل را چند سال قبل تجربه کرده است زمانی که تقاضا بیشتر از عرضه روزنامه های قدیمی بود . جوامع در ساحل شرقی ، روزنامه ها را برای بازیافت جمع آوری کردند ، اما هیچ کس آنها را نمی خردید . روزنامه ها فقط در اطراف خانه ها منتظر زندگی دوباره بودند.

این بازیافت نیست . بازیافت به معنی ساختن چیزی جدید از چیزی قدیمی می باشد . جمع کردن اولین مرحله می باشد . خبرهای خوبی برای ساحل شرقی وجود دارد . از مشتریانی که تقاضای محصولات کاغذی بازیافت شده را داده اند متشکریم ، تقاضای بیشتر از عرضه روزنامه تمام شده است . امروز بیشتر بازیافت کنندگان مشتاق کارکردن زیاد روی کاغذهای استفاده شده می باشند.

راهنمای بازیافت :

چگونه

نمی تواند بازیافت شود

می تواند بازیافت شود

ماده

آبکشی کردن ، در آوردن درپوش ، جدا کردن با گردونه

نمی تواند بازیافت شود لامپ روشنایی ، ظروف ها ، ظروف پیرکس و کریستال

می تواند بازیافت شود کوزه ها  بطری ها تمییز ، سبز ،  زرد کهربایی

شیشه

تمییز نگاه داشتن

موم  پلاستیک-زرورق- چسب  مایع

روزنامه  جعبه ها  کارتن تخم مرغ  کتابها  کاغذ ها  اداری سفید

کاغذ

آبکشی و رویه کردن

--

تمام آلومینیم ها  قوطی ها  پنجره های قدیمی ،  اسباب و اثاثیه

آلومینیم

آبکشی و رویه کردن

--

فولاد و قلع

فولاد
آبکشی

با بازیافت کننده هماهنگ شود

تمام پلاستیک ها

پلاستیک
 منبع: http://www.ngdir.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد