پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

بازیافت فسفر از فاضلاب


تصفیه خانه فاضلاب



















به گزارش خبرنگار مهر، در مطالعه جدید، متدهای بازیابی فسفر از فاضلاب با استفاده از مدلسازی ریاضیاتی مورد بررسی واقع شده است. این مطالعه نشان می دهد که کارخانه معمولی تصفیه فاضلاب می تواند هر ساله در حدود ۴۹۰ تن فسفر را احیاء و بازیابی کند.

فسفر عنصر ضروری برای تغذیه انسان است. این عنصر چندین نقش در بدن انسان ایفاء می کند که از آن جمله می توان به رشد استخوان ها و دندان اشاره نمود. کود حاوی فسفر می تواند رشد سالمی برای گیاهان به همراه داشته باشد. بدون این عنصر، سلول های اصلی گیاهان و حیوانات، و خود حیات، وجود نخواهد داشت.

معمولاً فسفر در مواد معدنی حاوی فسفات که از معدن استخراج شده و منبعی محدود و تجدیدناپذیر است، یافت می شود. تقاضای سالانه این ماده به سرعت رو به افزایش است. با این حال بازیابی فسفر دشوار است.

در جانوران، و از جمله انسان، ادرار حاوی فسفر است. آب های سطحی حاوی مقادیر زیادی فسفر ناشی از مزارع و علفزارها هستند. نتیجه اینکه، فسفر موجود در آب از طریق کارخانه های تصفیه فاضلاب تخلیه می شود.

به گفته «رولف هالدن»، استاد دانشگاه ایالتی آریزونا، «میزان فسفر مصرفی توسط ما و تخلیه آن در رودخانه ها و اقیانوس ها، در محیط زیست از بین می رود.»

وانگهی تجمع فسفر می تواند منجر به مشکلاتی نظیر رشد جلبک در دریاچه ها و سایر موجودات اب های سطحی شود. در عوض رشد جلبک ها موجب کاهش اکسیژن آب شده و بر توازن حیات آبی تاثیر می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد