پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

آسفالت خیابان‌های کانادا با پلاستیک‌های بازیافتی

بازیافت


مقامات شهر ونکوور در کانادا که قصد دارند این شهر را تا سال 2020 به سبزترین شهر جهان تبدیل کنند، در اقدام جالبی از پلاستیک‌های بازیافتی برای آسفالت خیابان‌های این شهر استفاده کردند.

بر اساس اعلام مقامات این شهر، چنین اقدامی گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و کیفیت هوای شهر را بهبود می‌بخشد.


جمعی از مقامات ونکوور فرایند جدید و ابتکاری ابداع کرده‌اند که 100 درصد زباله‌های پلاستیکی بازیافتی را به یک موم تبدیل می‌کند که می‌توان آن را با آسفالت گرم مخلوط کرد.


آسفالت مخلوط گرم، چیز کاملا جدیدی نیست، اما آنچه که در ابتکار کانادایی‌ها منحصر به فرد نشان می‌دهد، استفاده از یک مومی است که از پلاستیک‌های بازیافتی به دست می‌آید.


این مبتکران می‌گویند: از سال 2008 تاکنون آسفالت مخلوط گرم را با انواع مختلف مواد افزودنی طراحی شده برای کاهش چسبندگی امتحان کردیم تا بتوان آن را در دمای پایین‌تر به راحتی اجرا کرد.


به گفته آنها، اکنون با این موم جدید سه بخش از خیابان‌های ونکوور آسفالت شده است.


دمایی که باید اجرای آسفالت در آن صورت گیرد، 160 درجه سانتی‌گراد است اما با این شیوه به 121 درجه کاهش می‌یابد. این فرایند که تنها کاهش چشمگیر در تولید گرما را در پی دارد موجب کاهش محسوس دود در روند آسفالت کردن خیابان‌ها و همچنین در کارخانه‌های تولید آسفالت می‌شود.


از دیگر مزیت‌های این شیوه در محیط آزمایشگاه و آزمایش‌های خیابانی می‌توان به 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز برای گرم کردن مخلوط آسفالت اشاره کرد.

همچنین این شیوه مانع از کهنه شدن روغن آسفالت می‌شود.

منبع: http://hamshahrionline.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد