پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماند‌های صنعتی

امحا و دفع پسماندهای صنعتی و ویژه در مجتمع فناوری پسماند مطابق با الزامات زیست محیطی

پسماند‌های صنعتی، مواد زاید ناشی از فعالیت‌های صنعتی هستند ومعمولاً شامل فلزات، مواد پلاستیکی، مواد شیمیایی و بالاخره زباله‌های ویژه و زباله‌های خطرناک هستند که در فرایندهای مختلف در صنایع تولید شده و عمل جمع آوری، حمل و نقل و دفع آن‌ها ضوابط خاص و مقررات ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌است. لیستی از پسماندهای تولید شده در واحدهای صنعتی در ذیل بیان شده است که قابل امحا و دفع توسط مجتمع فناوری پسماند میباشند.

انواع لجن های سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی

لجن نفتی کف مخازن نفت خام

لجن سیستم تصفیه oily (سیستم APIو DAF )

لجن حاصل از سیستم تصفیه بیولوژیکی

لجن حاصل از لایروبی کانالها

انواع ضایعات جامد و مایع نفتی

پساب آلوده به ترکیبات نفتی

آب آلوده به مواد شیمیایی

مواد جامد آلوده به مواد شیمیایی

انواع مواد شیمیایی غیرقابل مصرف

مواد زائد حلال

حلال های شیمیایی

محلولهای اسیدی و بازی

روغن کارکرده غیرقابل بازیافت

کاتالیست ها

پسماندهای روغنی، امولسیون­ها و مخلوط­های روغن

پلاستیک، لاستیک و لاتکس

پسماندهای فنل­دار

پسماندهای حاصل از پالایش مثل قطران اسیدی

گریس و واکس

انواع عایق ها

انواع فیلترها

انواع سموم سنواتی فاسد شده و آفت کش ها

انواع ضایعات بیمارستانی، پزشکی، دارویی

و ….

منبع: مجتمع فناوری پسماند زیست 

http://wamco.ir/227-2/

حجم پلاستیک با جایگزینی شیشه کاهش می یابد؟


سالانه در جهان حدود ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک تولید می شود این در حالی است که سرانه مصرف پلاستیک در جهان در حال افزایش است ولی چه راهکاری هایی برای کاهش آن وجود دارد؟ در اغلب کشور های جهان همچون انگلستان قوانین سخت گیرانه ای به تازگی تصویب شده که دنبال آن سوپر مارکت ها و مراکز ارائه دهنده پلاستیک باید نسبت به کاهش حجم پلاستیک و حذف آن اقدام کنند ولی منتقدین معتقدند این روش محدودیت را به بار می آورد و باید روش های دیگر را امتحان نمود!

حجم پلاستیک و کاهش آن با استفاده از جایگزینی شیشه

شیشه و بازگردانی دوباره آن به چرخه مصرف هم اکنون نیز در بعضی از کشور های جهان انجام می شود. بطری های شیشه ای شیر، دوغ و نوشابه قابل بازگشت به چرخه مصرف هستند و در ایران سرانه بازیافت سالانه کمتر از ۸ درصد عنوان شده است و بسیاری از شرکت های ارائه دهنده نوشابه، شیر و دوغ نسبت به کاهش پلاستیک تولیدشان اقدام نمی کنند زیرا قوانینی برای کاهش آن وجود ندارد و تا به حال نیز اقدامی توسط مسئولین دولتی انجام نگرفته است.

دوغ آبعلی

یکی از مثال های بارز دوغ آبعلی است. این شرکت علاوه بر اینکه سرانه تولید پلاستیکش تحت کنترل نیست، شیشه های نوشیدنی اش نیز حتی ۱ درصد نیز بازیافت نمی شوند البته این عمل غیر معقولانه در تمامی شرکت های حال حاضر ایران وجود دارد. بی شک دوغ آبعلی با طمعی فوق العاده و بی نظیر در سال های اخیر در ایران مشتری های ثابت و زیادی را جذب خود کرده است ولی اگر نگاهی به اهمیت این شرکت نسبت به محیط زیست بیاندازیم نتیجه ای نخواهیم یافت.

یکی از قوانین و مقررات برای شرکت های ارائه دهنده نوشیدنی خارجی این است که وظایف خود را در قبال محیط زیست و حفظ آن به انجام برسانند. اینکه جایگزینی شیشه به جای پلاستیک روشی خوب و بهینه ای بوده درست است ولی این امر زمانی ارزش می یابد که نسبت به بازگردانی دوباره آن به چرخه مصرف اقدام شود.

منبع: https://eafworld.com/reduced-plastic-volume/

چین هر ساعت یک توربین بادی احداث می کند


چین هر ساعت یک توربین بادی احداث می کند

چین هر ساعت یک توربین بادی

جمعیت چین بیش از پیش رو به رشد است و افزایش آلودگی باعث نگرانی دولت چین شده است. تلاش های اخیر این کشور برای برای یک مدل از یک زندگی پایدار شهری امیدوار کننده است. در واقع چین تا به امروز بزرگترین سرمایه گذاری انرژی های پاک را در جهان را انجام داده است. همچنین این کشور متعهد به تولید و پذیرش فناوری انرژی های تجدیدپذیر شده است. طبق گفته های گرین پیس (Greenpeace) انجمن جهانی صلح سبز تقریبا چین هر ساعت یک توربین بادی در این کشور ایجاد می کند.

دولت چین اعلام کرده در سال های آینده قصد دارد تمامی خودرو ها با سوخت فسیلی را از سطح این کشور حذف نماید.

چین هر ساعت یک توربین بادی را برای چه احداث می کند؟

تان مین لان رئیس دفتر سرمایه گذاری اداره مالیات بر ارزش افزوده APBS در مدیریت ثروت UBS می گوید : ” چین در حال حاضر بزرگترین بازار ساخت و ساز در جهان را دارد و متاسفانه این کشور بزرگترین تولید کننده گاز های گلخانه ای در جهان به شمار می رود برای حل این چالش دولت چین بر روی ساخت و ساز های سبز متمرکز است ”
در ادامه شما را با بعضی از شرکت های در حال توسعه چین که در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت دارند آشنا خواهیم کرد :

شرکت Broad Group

سیستم های سنتی تصویه هوا در تولید دی اکسید کربن و در نتیجه تغییرات آب و هوایی بسیار تاثیر گذارند از این رو شرکت Broad Group برای افزایش بهره وری ساختمان از نوعی سیستم تهویه مطبوع الکتریکی استفاده می کند که یک نقطه عطف برای بهره وری انرژی در ساختمان به شمار می رود. این شرکت از ۸۰ کشور جهان مشتری دارد.
ژانگ یو مدیر عامل این شرکت می گوید : ” بشریت می تواند یک راهکار واقعی برای توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی و تاثیر کمتر بر محیط زیست پیدا کند ”
در سال ۲۰۱۱ سازمان ملل متحد جایزه ” قهرمان زمین ” را به ژانگ یو به خاطر موفقیت هایش در ایجاد انرژی سبز اعطا کرد.

شرکت Thirst

این شرکت در زمینه آموزشی، آگاه سازی و فرهنگ سازی فعالیت دارد. یکی از مهم ترین کاتالیزورها برای رسیدن به یک زندگی پایدار آموزش دادن به مردم در مورد کمبود منابع است. این شرکت در خط مقدم آموزشی قرار دارد و توسط مینا گالی تاسیس شده است و با ایجاد برنامه های آموزشی متنوع و متعدد برای جوانان و ایجاد ماراتون های مختلف میزان آگاهی آنان را نسبت به کمبود منابع آبی افزایش می دهد.
مینا گالی در این مورد می گوید : ” ما باید مردم را به این درک برسانیم که هر محصولی که خریداری می کنند برای تولید آن از آب استفاده می شود بنابر این تغییر الگو های مصرفی مردم و یا تشویق و پاداش دادن به شرکت هایی که خطوط تولیدی خود را مبتنی بر حفظ منابع با ارزش طبیعی می کنند می تواند بسیار تاثیر گذار باشد “
منبع: https://eafworld.com/china-wind-turbine/

کاشت گونه‌های اشتباه منجر به بیابان‌زایی می‌شود


عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: کاشت درخت در هر زمان و مکان کار درستی نیست و ممکن است با انتخاب گونه و یا زمان غلط منجر به تشدید بیابان‌زایی شود.

به گزارش مهر، محمد درویش گفت: ایرانیان سال‌هاست که نشان دادند درخت برای آن‌ها حرمت دارد.

وی ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هفت درصد خاک پهناور آن رویشگاه جنگلی دارد، سقف سرانه هر ایرانی از جنگل چیزی حدود ۰/۱۷ هکتار است این در حالی است که هر شهروند کره زمین هشت‌دهم سهم دارد.

درویش افزود: یعنی ما باید چهار برابر متوسط علاقه و توجه مردم جهان به حفظ جنگل‌ها را داشته باشیم، آیا چنین چیزی اتفاق افتاده است؟ باید ظرفیت‌سازی بیشتری تاکنون اتفاق می‌افتاد.

نقش رسانه در حفظ محیط زیست

این کنشگر محیط زیست اضافه کرد: رسانه‌ها باید محتواهای جذابی تولید کنند و نشان دهیم که حفظ و حراست جنگل‌های هیرکانی که در شمار دیرینه‌ترین جنگل‌های موجود در کره زمین است چرا باید در صدر اولویت‌های راهبردی ما باشد؟ و ده‌ها چرای دیگر.

وی گفت: اگر مردم به این اطلاعات به شکل جذاب، مؤثر و ساده آشنا شوند، در برابر آتش‌سوزی جنگل‌ها، قطع بی‌رویه جنگل‌ها، جانمایی غلط جاده‌ها و سکونتگاه‌های شهری و صنعتی بی‌تفاوت نخواهند بود.

درویش افزود: هر درختی که از دست برود یعنی ما آینده تیره‌تری را برای نسل آینده فراهم می‌کنیم و این یک گناه نابخشودنی است، امیدوارم نهضت حفظ حرمت درختان بتواند جایگاه بایسته خود را در کشور پیدا کند.

وی گفت: همه تلاش ما در موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع این است که یافته‌های پژوهشی به زبان ساده منتقل شود، ما هستیم که باید بگوییم چرا درخت ۵۰۰ ساله تا ۲۰۰ هزار دلار ارزش دارد؟ خدمتی که یک درخت ارائه می‌دهد چیست؟ چگونه می‌توان از این جذابیت‌ها پول تولید کرد بدون این‌ که شما قربانی احداث جاده‌های بیشتر و یا استقرار صنایع آلوده‌کننده مانند پتروشیمی و نظایر آن شوید.

درویش گفت: مناطق شمالی ما به خاطر وجود پایه‌های بالای هزار سال یک منطقه راهبردی و استراتژیک است و نباید بر سر آن معامله شود.

بدتر شدن اوضاع سفره‌های زمینی با کاشت گونه‌های اشتباه

عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: باید تلاش کنیم که از گونه‌هایی استفاده کنیم که با کمترین میزان آبیاری دستی بتوانند در منطقه مستقر شوند.

درویش تصریح کرد: خیران و تشکل‌های مردم‌نهاد باید این نکته را در نظر بگیرند که کاشت درخت در هر زمان و مکان کار درستی نیست و ممکن است با انتخاب گونه و یا زمان غلط منجر به تشدید بیابان‌زایی شوند.

وی تأکید کرد: گونه‌های آب‌دوست نباید در جای خشک کاشته شود زیرا سبب بدتر شدن اوضاع سفره‌های زیرزمینی می‌شوند.

۲ میلیون هکتار از جنگل‌های هیرکانی در طول ۶۰ سال از بین رفت

این کنشکر محیط زیست اظهار کرد: دو میلیون هکتار از جنگل‌های هیرکانی را در طول ۶۰ سال اخیر از دست دادیم و اولویت ما ترمیم جنگل‌های هیرکانی است.

وی ادامه داد: از دیگر اولویت‌ها ترمیم جنگل‌های زاگرس، ارسباران و حرا است، هم‌وطنان باید کمک کنند تا بودجه لازم در اختیار نهاد تخصصی این حوزه قرار بگیرد.

درویش گفت: این بودجه هم مادی و هم معنوی است یعنی نیروی انسانی در چنین روزهایی در خدمت نهاد متولی باشد.

وی ادامه داد: آن‌ها مشخص کرده‌اند که چه نقاطی در اولویت کاشت درخت است به مفهوم این‌که درخت را بکاریم و نگران آبیاری آن نباشیم زیرا ان درخت بسته به اقلیم منطقه خودش می‌تواند سازگار باشد.

درویش اظهار کرد: اگر در دو دهه اخیر رصد کنید تعداد درختانی که شهرداری‌ها و سازمان‌های مختلف می‌کارند اگر سبز می‌شد اکنون جایی برای سوزن انداختن هم نبود اما به دلیل مناسب نبودن گونه‌ها برای اقلیم، رشد نمی‌کند.

انتخاب کاج برای شمال کشور اشتباه است

عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: کاج در برخی از مناطق کشور اشکالی ندارد، اما در شمال که مازو، راش، افرا و توسکا داریم نباید کاج کاشته شود و این غلط است، ما نباید گونه‌های غیربومی را جایگزین بومی‌ها کنیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اقدام برای ممانعت از ورود ریزگردها این است که جلوی تغییر اراضی گرفته شود، به حریم جنگل‌ها احترام بگذاریم و تحت هیچ شرایطی مجوز تغییر کاربری را ندهیم.

منبع: شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:

استفاده از وایتکس و جوهرنمک با هم ممنوع


این روزها مردم خانه‌تکانی می‌کنند و متخصصان هم مکررا بر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی هنگام خانه‌تکانی تأکید دارند.

دکتر عاطفه عابدینی، فوق تخصص ریه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همشهری گفت: استفاده از سفیدکننده‌ها، آسیب جدی به ریه و مجاری تنفسی وارد می‌کند. او گفت: وایتکس ماده‌ای شیمیایی به نام کلر دارد که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، مواد خطرناکی تولید می‌کند که به‌شدت آسیب‌رسان است. علاوه بر این، هرگاه وایتکس با جوهر نمک مخلوط شود این آسیب چندبرابر شده به‌طوری که تمام مخاط بینی، چشم و دهان در معرض خطر قرار می‌گیرد و فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی می‌کند.

عابدینی افزود: گردوغبار ناشی از تمیز کردن وسایل منزل هنگام خانه‌تکانی علاوه بر اینکه آلرژی‌زاست می‌تواند باعث تحریک ریه‌ها و انواع بیماری‌های مزمن تنفسی شود؛ چراکه برخی از گرد وغبارها حاوی انواع قارچ‌ها و میکروب‌های خطرناک هستند.

او همچنین به افرادی که از بیماری‌های تنفسی مثل آلرژی و آسم رنج می‌برند، هشدار داد که در معرض گردوغبار هنگام خانه‌تکانی قرار نگیرند زیرا بیماری آنها تشدید می‌شود.

این فوق تخصص ریه از مردم خواست که به هیچ عنوان در محیط‌های دربسته خانه‌تکانی نکنند و هنگام استفاده از مواد شوینده از ماسک یا حتی ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند. اگر فردی بیماری مزمن تنفسی مثل آسم دارد و مجبور است خانه‌تکانی کند، حتما ماسک و بزند و قبل از انجام کار هم از اسپری مخصوص آسم استفاده کند. از تماس طولانی‌مدت و مستقیم با انواع مواد شوینده مثل انواع مایع‌های ظرفشویی و پودر‌های لباسشویی بپرهیزد یا از دستکش استفاده کند؛ چراکه مواد مذکور می‌تواند التهاب‌های پوستی ایجاد کند.

یک پزشک طب کار هم معتقد است که هنگام خانه‌تکانی رعایت 4 اصل داشتن تهویه مناسب، استفاده از دستکش نخی زیر دستکش پلاستیکی، حمل و جابه‌جایی اصولی اثاثیه منزل و استفاده از زیرپایی مناسب ضروری است.دکتر علی علی ایی به ایرنا گفت: بسیاری از اوقات به‌دلیل حمل و جابه‌جایی اسباب‌های سنگین به‌صورت یکجا، صدمه‌های جبران‌ناپذیری به کمر و ستون فقرات وارد می‌شود بنابراین توصیه می‌شود وسایلی که قابلیت جدا شدن قطعات را دارند، پس از جدا‌سازی‌ حمل شوند.

به گفته او، افراد بایستی برای برداشتن وسایل از زمین با کمر خم نشوند و با خم کردن زانوها، وسایل را بردارند و البته حجم وسایل باید به‌گونه‌ای باشد که نزدیک بدن آنان قرار گیرد تا سنگینی آنها را کمتر احساس کنند.

حین انجام کار نباید از زیرپایی‌هایی که غیراستاندارد است و امکان افتادن از روی آنها وجود دارد، استفاده شود. هر اندازه تعداد پایه‌های یک زیرپایی بیشتر باشد، بهتر است و آسیب کمتری به سلامت می‌رساند. هنگام خانه‌تکانی و استفاده از شوینده‌های شیمیایی، حداقل 2نفر در خانه باشند تا درصورت بروز حساسیت یا اتفاقی ناگهانی به کمک یکدیگر بشتابند.

منبع: http://hamshahrionline.ir/details/250900/Science/medical

دانش > پزشکی - گروه دانش و سلامت: 

راهکارهایی برای کاهش مصرف آب در خانه‌تکانی


خانه‌تکانی از جمله سنت‌های ما ایرانیان است که با انجام آن به استقبال بهار می‌رویم، اما دغدغه فعالان محیط زیست در روزهای پایانی سال و شروع خانه‌تکانی‌ها، مدیریت مصرف آب است. پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب کمپینی است که اخیرا با دغدغه مصرف آب در خانه تکانی‌ها شکل گرفته است. مجید رحمانی یکی از اعضای این کمپین راهکارهای ساده‌ای را برای کاهش مصرف آب در این ایام پیشنهاد داده است.

به گزارش ایسنا، مجید رحمانی درباره روش‌های کاهش اتلاف آب هنگام خانه‌تکانی توضیح داد: قبل از اقدام به شست وشوی هر چیزی از خود بپرسید که آیا شستن آن وسیله واقعا ضروری است یا از روی عادت این کار را انجام می‌دهید همچنین برای شست وشوهای ضروری برنامه داشته باشید و اقلام هم جنس را در کنار هم بشویید تا میزان آب مصرفی کمتر شود.

وی ادامه داد: شوینده‌های شیمیایی هر چند باعث پاکیزگی می‌شود اما استفاده نادرست از این مواد در کوتاه مدت آسیب جدی به سلامت انسان و محیط زیست وارد می‌کند. این مواد در چرخه استفاده از آب‌های خاکستری باقی می‌ماند و به محیط‌های مختلف مانند زمین‌های کشاورزی وارد می‌شود. وجود مواد شیمیایی در آب فرایند تصفیه فاضلاب را با مشکل مواجه می‌کند بنابر این تا جایی که امکان دارد از این شوینده‌های شیمیایی کمتر استفاده کنیم.

این عضو پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در ادامه گفت: آبی که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست را می‌توان به مصرف گل‌ها و گیاهان خانگی رساند و اینگونه از هدر دادن آن‌ها جلوگیری کرد.

رحمانی با بیان اینکه شستن پرده‌ها و فرش‌ها را به کاربلدها بسپارید، تصریح کرد: با این کار از استفاده از آب تصفیه شده برای شستشوی این وسایل جلوگیری می‌شود.

وی با بیان این که قبل از اقدام به شستن هر چیزی به راهکارها و ابزارهای مورد نیاز آن فکر کنید، اظهار کرد: استفاده از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن بالکن یا حیاط، کار بسیار غلطی است که گاهی اوقات موقع خانه تکانی‌ها دیده می‌شود. در شرایطی که در کشور با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم هدر دادن آب به این شکل بسیار ناپسند است.

این عضو هیات مدیره خانه محیط زیست استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این که سرویس و تعمیر شیرآلات خراب را در لیست کارهای خانه تکانی قرار دهید، گفت: با این کار مانع از هدررفت آب تصفیه شده و تبدیل آب سالم به فاضلاب می‌شویم.

رحمانی در ادامه بر تفکیک زباله‌ها هنگام خانه تکانی تاکید و اظهار کرد: با این اقدام میزان مصرف انرژی و آب نسبت به تولید اولیه به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

این عضو پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب توصیه کرد که برنامه‌های فنی وسایل خانگی مختلف مانند لباسشویی را بیاموزید تا بتوانید مدت زمان شست و شو را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

وی در پایان گفت: اگر فردی پول کافی دارد که می‌تواند هزینه آب، برق و گاز را پرداخت کند نباید این مسئله بهانه‌ای برای اسراف شود و به اندازه‌ای از این منابع استفاده کند که موجب سلب این نعمت از سایر همنوعان و موجودات زنده شود.

منبع: شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:

بهبود محیط زیست به ۵ روش

بهبود محیط زیست

با توجه به رشد جمعیت در جهان و استفاده آنان از اقلام مختلف، آلودگی و گرمایش جوی زمین در حال افزایش است. از این رو راه های ساده و کابردی برای بهبود محیط زیست وجود دارد که ما چندین روش را به شما با زبان ساده معرفی خواهیم کرد. این روش ها باعث می شود با انجام روزانه این کارها و تبدیل کردنشان به عادت تا حدودی البته در شکل وسیع تر بهبود محیط زیست فراهم شود.

یکی از این روش های کاربردی بازیافت است. اگر شما به صورت روزانه با قرار دادن چند سطل مختلف برای انواع مختلفی از زباله ها همچون :

  • پلاستیک
  • نان
  • آهن و آلومنیوم
  • شیشه
  • کاغذ

بازیافت انجام دهید و زباله هایتان را تفکیک کنید بی شک در طولانی مدت در هزینه و انرژی صرفه جویی کرده اید. این مسئله نه تنها به نفع جیب شماست بلکه به حفظ محیط زیست نیز کمک می کند.

از مصرف کیسه های پلاستیکی اجتناب کنید و یا تا جایی که می توانید کمتر استفاده کنید. کیسه های قابل استفاده مجدد (مانند کیسه های پارچه ای) یک جایگزین مناسب هستند. شما به طور متوسط بیشتر از ۶ تا ۱۰ بار می توانید از این کیسه ها استفاده مجدد کنید و این امر نه تنها باعث کاهش تولید پلاستیک می شود بلکه شخصیتی متفاوت در مقابل دیگران را به وجود می آورد.
تکرار این عمل باعث فرهنگ سازی و جذب مردم به این سمت و سو شده و به بهبود محیط زیست کمک خواهد کرد.

کاهش مصرف برق را جدی بگیرید. شاید برایتان این سوال پیش آمده است که وقتی وسیله مورد نظر ما خاموش است، برق مصرف نمی کند ولی این طرز فکر درستی نیست. اگر به کاهش مصرف برق خانه خود اهمیت می دهید بهتر است حتی هنگام خاموش بودن و استفاده نکردن از آن نیز پریز وسیله مورد نظرتان را از برق تا وقتی که استفاده مجدد از آن نکنید، بکشید.

از میوه ها وسبزیجاتتان دوباره کاشت و برداشت کنید. بسیاری از میوه ها دارای خاصیت درمانی پوستی و … هستند پس شما می توانید از پوست میوه ها برای تقویت و ترمیم پوستتان استفاده کنید. بذر بعضی از میوه ها و سبزیجات نیز می توانند در باغچه خانه شما دوباره کشت و بعد از مدتی برداشت شوند (به این مسئله توجه داشته باشید که رشد یک میوه ممکن است چند ماه و یا حتی چند سال طول بکشد)

محصولات و مواد غذایی محلی بخورید. خوردن محصولات و ثمرات محلی باعث می شود که از حمل و نقل های وقت گیر جلوگیری شود همچنین در این صورت دی اکسید کربن کمتری تولید خواهد شد و به کاهش ترافیک شهر ها نیز کمک خواهد کرد. اگر به زمان و محیط زیست ارزش قائلید و محصول مورد نیازتان خارج از محدوده شماست بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و برگشت استفاده کنید.

بسیاری از این ایده ها و روش ها شاید برای بسیاری کم بازده و ناکارآمد به نظر بیاید ولی سوال اینجاست اگر چندین نفر از ما این روش ها را به یک عادت روزانه تبدیل کنیم چه؟ بدون شک در شکلی وسیع تر تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: http://eafworld.com/improving-the-environment/

نقاشی بر چای کیسه‌ای

خانم روبی سیلیوس که اصالتا اهل فیلیپین است محیط اطراف و زندگی روزانه خود را بر روی چای کیسه‌ای به تصویر می‌کشد و از سفرهایش الهام می‌گیرد و به جای عکس گرفتن از مناظر همچون تمام گردشگران، آن‌ها را در ابعاد چای کیسه‌ای نقاشی می‌کند.


نقاشی بر چای کیسه‌ای


منبع: 

http://fa.euronews.com/2018/03/10/american-artist-paints-miniature-pictures-on-tea-bags

شرکت تولید پوشاک «لاکست» لوگوی مشهور تمساح را عوض می‌کند

«لاکست» قصد دارد تا آرم معروف تمساح روی تی‌شرت‌های یقه‌دار خود را پس از ۸۵ سال با نشان‌های دیگری جایگزین کند.

لاگوست در دهه 1970 به اوج محبوبیت خود در آمریکا دست یافت. با این شهرت، شرکت شروع به تولید محصولات دیگری ازجمله عطر و ادوکلن، لباس زیر، عینک آفتابی، کفش های تنیس و پیاده روی، ساعت مچی و انواع کالاهای چرمی نمود.
لاگوست در دهه 1970 به اوج محبوبیت خود در آمریکا دست یافت. با این شهرت، شرکت شروع به تولید محصولات دیگری ازجمله عطر و ادوکلن، لباس زیر، عینک آفتابی، کفش های تنیس و پیاده روی، ساعت مچی و انواع کالاهای چرمی نمود.

تفکری که انسان باید همیشه در ذهن خود داشته باشد این است که «ثروت مال من است و به آن می رسم». اگر انسان به این تفکر اعتقاد داشته باشد برای به دست آوردن آن سعی خواهد کرد تا از فکر و ایده های تازه استفاده کند و به مهارت جدید دست یابد و راه پیشرفت را در پیش بگیرد. کمپانی لاگوست (LACOSTE) در سال 1933 میلادی توسط رنه لاگوست (Rene Lacoste) و آندره ژیلر (Andre Zhylr) در کشور فرانسه آغاز به کار کرد. ژیلر مالک و مدیر یک شرکت بزرگ تولید لباس های کشباف در فرانسه بود. آنها نام شرکت را لاگوست گذاشتند که در ترجمه لغتی به معنی اصلی یا ضروری می باشد. این شرکت در ابتدا شروع به تولید لباس تنیس کرد و برای تبلیغات خود نیز یک آرم کروکودیل طراحی نمود که در زمینه های تنیس از آن استفاده می کردند.

لاگوست آرم کروکودیل خود را بر روی سینه لباس های تنیس چاپ می کرد و ادعا داشت که اولین شرکتی است که نام و لوگوی برند خود را روی محصولات خود قرار می دهد. این شرکت علاوه بر لباس تنیس شروع به تولید و فروش لباس های گلف و قایقرانی نمود.

در سال 1951 لاگوست تنوع بیشتری به محصولات خود داد. ازجمله آنها طراحی لباس های رنگی تنیس علاوه بر لباس های ساده سفید بود. در سال بعد، این لباس ها به آمریکا صادر شدند و برای آنها تبلیغات گسترده ای با شعار «نماد موفقیت یک ورزشکار شایسته» انجام گرفت که تاثیر زیادی روی سلیقه افراد ثروتمند این کشور گذاشت که هنوز هم این تاثیر قابل مشاهده بوده و لاگوست به عنوان یکی از بندهای مشهور در این کشور محسوب می شود.

در سال 1963 برنارد، پسر رنه لاگوست، به مدیریت شرکت منصوب شد و پیشرفت قابل ملاحظه ای در این شرکت ایجاد کرد. زمانی که او ریاست شرکت را به عهده گرفت، سالانه 300 هزار محصول به فروش می رسید. لاگوست در دهه 1970 به اوج محبوبیت خود در آمریکا دست یافت. با این شهرت، شرکت شروع به تولید محصولات دیگری ازجمله عطر و ادوکلن، لباس های زیر، عینک آفتابی، کفش های تنیس و پیاده روی، ساعت مچی و انواع کالاهای چرمی نمود.

از سال 1950 تا سال 1993 شرکتی به نام «ایزود لاگوست» امتیاز فروش محصولات این کمپانی را در آمریکا در اختیار داشت. به همین علت، شرکت اصلی به صورت مداوم در این منطقه فعالیت نمی کرد. ولی پس از آن، خود شرکت لاگوست توانست فروش انحصاری محصولاتش را مجددا به دست آورد. رقیب آنها در این زمان، شرکتی به نام تایگر بود که محصولات مشابهی تولید می کرد و به جای آرم کروکودیل، یک ببر بر روی آنها قرار داد.

در سال 2005 میلادی لاگوست ادوکلن های خوشبوی مردانه جدیدی تولید کرد که توسط این کمپانی طراحی، تولید و روانه بازار شد. لاگوست این ادوکلن را به عنوان گوهر لاگوست معرفی کرده بود. این محصول برای همه سنین بسیار مناسب وبد و جزو دسته ادوکلن های نشاط آور و میوه ای محسوب می شد که از ترکیباتی مانند گوجه فرنگی، مرکبات، فلفل و چوب جنگلی تهیه شده و محصولی نسبتا پرفروش در اروپا به شمار می رفت. فعالیت این کمپانی در زمینه های عطر و ادوکلن پوشاک آقایان و خانم ها و کفش و محصولات چرمی بود و محصولات این شرکت فرانسوی بسیار باکیفیت و پرفروش و در سراسر جهان پرطرفدار بودند.

در این سال، محبوبیت لاگوست با طراحی های «کریستوف لمیر» که باعث ایجاد دید بهتر و مدرن تری به محصولات این شرکت شد، افزایش یافت. حدود 50 میلیون قلم از م حصولات این شرکت در بیش از 110 کشور در سراسر جهان به فروش رسید که در بیشتر مسابقات ورزشی مشاهده می شد. قراردادهای بسیاری نیز با ورزشکارهای معروف تنیس بسته شد که ازجمله آنها می توان به اندی رادیک آمریکایی، ریچارد گسکت فرانسوی و «استانیسلاس واروینکا» برنده مدال طلای المپیک اشاره کرد

در ژوئن سال 2007، لاگوست فروش الکترونیکی خود را در بازار آمریکا آغاز کرد و تاکنون به شرکت های زیادی امتیاز فروش و عرضه محصولات خود را اعطا کرده است. مثلا شرکت سامسونت امتیاز تولید و فروش جهانی کیف های لاگوست و محصولات کوچک چرمی آن را در اختیار دارد.
بسیاری از محصولات این کمپانی مانند کفش و پوشاک و ادوکلن در اکثر کشورهای دنیا عرضه می شود. ادوکلن های این کمپانی به خوشبویی و کیفیت در بازار اروپا معروف هستند و بیشتر آنها مخصوص خانم ها تولید می شود. این کمپانی اسپانسر بسیاری از مسابقات معروف ورزشی در جهان ازجمله دیویس کاپ تنیس بوده است.
منبع: روزنامه آسیا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نیوزیلند؛ صدها دلار جایزه برای کارمندانی که از دوچرخه استفاده کنند

یک شرکت نیوزیلندی به کارکنانش روزانه ۱۰ دلار خواهد پرداخت تا با دوچرخه به سر کار بیایند.


نیوزیلند؛ صدها دلار جایزه برای کارمندانی که از دوچرخه استفاده کنند

شرکت نیوزیلندی «Make Collective» با هدف کاستن از شمار خودروها در سطح شهر و حفاظت از محیط زیست، به آن دسته از کارکنانش که با دوچرخه به سر کار بیایند، روزانه ۱۰ دلار خواهد پرداخت.

بر اساس تصمیم مدیریت این شرکت، کارمندان در ازای هر روز استفاده از دوچرخه، مبلغ ۵ دلار دریافت خواهند کرد و اگر این کار را برای بیش از نیمی از سال ادامه دهند، در پایان سال دو برابر این رقم (یعنی روزانه ۱۰ دلار) به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

پیش از این به دلیل آنکه در این شرکت امکان دوش گرفتن وجود نداشت، بسیاری از کارکنان تمایلی به استفاده از دوچرخه برای آمدن به محل کار نشان نمی‌دادند اما تعیین این مشوق صدها دلاری باعث شد که درنهایت از هر شش کارمند این شرکت، پنج کارمند به دوچرخه‌سواری روی بیاورند.

مدیریت شرکت بودجۀ لازم برای پرداخت این پاداش‌ها را از محل سود سالانۀ حاصل از کسب و کار تامین می‌کند.

الیوت گیلمور، از مدیران و مبتکران این طرح می‌گوید که پرداخت پاداش برای دوچرخه‌سواری کارکنان را که در بهبود وضعیت روحی و سلامت جسمی آنها نقش موثری دارد، به پرداخت هزینه‌های درمان یا هزینۀ باشگاه‌های ورزشی کارمندان ترجیح می‌دهد.

منبع:  به روز شده در: ۱۰/۰۳/۲۰۱۸