پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

دستگاه سورتینگ (جداکننده ) زباله های خشک در منطقه 20 نصب شد

شهرری - رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 20 از نصب دستگاه سورتینگ و جداکننده پسماندهای خشک در این منطقه خبر داد.


کریم گرامی در خصوص نحوه کارکرد این دستگاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:درابتدا خودروهای ویژه ، پسماندهای خشک را به ایستگاه مرکزی منتقل می کنند و سپس این پسماندها در قیف های بزرگ تخلیه شده و دستگاه سورتینگ که به این قیف متصل است توسط یک نوار نقاله طولی پسماندها را به عرشه دستگاه می آورد.
وی در ادامه تصریح کرد: عوامل کارگری با قرار گرفتن در کنار این دستگاه 8 نوع زباله خشک را جدا کرده و در مخازن مجزا واریز می کنند که در زیر هر مخزن هم دستگاه" کمپکتور "یا پرس و کاهش دهنده حجم زباله قرار دارد.
گرامی در خصوص تقسیم بندی پسماندهای خشک گفت: زباله های خشک شامل انواع پلاستیک ها ، فلزات ، کاغذ ، شیشه و انواع بسته بندی ها می باشد که فاسد شدنی نیستند و می توان با بازیافت آنها ، محصولات مصرفی جدید تولید کرد.
رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 20 نهادینه کردن تفکیک زباله های خشک و تر و کاهش تولید زباله بین شهروندان را از جمله اهداف این اداره عنوان کرد .
وی با اشاره به اینکه برای جمع آوری پسماندهای ارزشمند از یک روش تلفیقی استفاده می شود خاطرنشان کرد: اداره بازیافت اقدام به مکانیزه کردن سیستم جمع آوری کرده است به طوری که 32 خودرو نیسان، کامیونت وموتورسه چرخ که به صورت متحد الشکل طراحی شده و دارای آرم ویژه و باربند هستند طی روز باعبور ازمحلات پسمانده های خشک را ازدرمنازل تحویل می گیرند.
گرامی در خاتمه افزود: از سوی دیگر 9 غرفه ثابت بازیافت نیز در محلات مستقر شده اند و پسماند های خشک شهروندان را تحویل گرفته و در قبال آن مواد شوینده ، لوازم التحریر ، پول نقد و بن کالا اهدا می کنند. ک 3

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد