پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت



آموزش درست کردن خزه گرافیتی

خزه گرافیتی سازگار با محیط زیست است و بعضی ها آن را سبزه گرافیتی مینامنند .جایگزین مناسبی بجای رنگ ها مختلف که دارای خاصیت شیمیایی و سمی که برای محیط زیست مزر است میباشد.خزه گرافیتی کاملا با محیط زیست سازگار میباشند . و میتوان با یک قلمو یا اسپره آن را بر روی سطوح مختلف پاشید و یا رنگ آمیزی کرد .و میتواند به خودی خود رشد کند . که در نهایت ما یک سطح سبز رنگ و خزه ای زیبا خواهیم داشت که زنده است و رشد میکنند . که میتواند ایده خلاقانه جالبی برای هنرمندان باشد.
مواد اولیه :
۱ – یک مشت خزه
۲ – دو لیوان دوغ ( همچنین شما میتوانید بجای دوغ از ماست هم استفاده کنید )
۳ – دو فنجان آب (یا دلستر جو)
۴ – نصف قاشق چای خوری شکر
در مرحله اول شما باید خزه تهیه کنید که میتوانید از پایه و تنه درختها که سایه هست خزه گیر بیارید . یا بروید به گل فروشی از انجا تهیه کنید . نکته که باید در تهیه خزه توجه کنید این است که خزه ها باید سبز باشند و خشک نشده باشند .
سپس خزه ها را کاملا با آب میشورید تا گل و لای آن پاک شود . بعد تمامی مواد ( دوغ یا ماست و شکر و آب و خزه ) در مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط میکنیم تا یک مخلوط کاملا صاف و یک دستی بدست آید.
رنگ این مخلوط تقریبا سبز است و یک بوی خاصی دارد .

خوب تا اینجا مخلوط ما آماده شد . فقط باید داخل یک ظرف دیگری بریزم و با قلمو روی دیوار و هر سطح دیگری که دوست داریم شروع به نقاشی و رنگ آمیزی کنیم .

خزه ها معمولا در جاهای خنک و سایه بهتر رشد میکنند . که شما میتوانید برای انجام کارهای هنری روی دیوارهای که اکثرا سایه هست اقدام به نقاشی کنید .

بعد از اتمام رنگ آمیزی روزانه به مدت یکی و دو هفته با اسپره بر روی محل رنگ آمیزی مقدار کمی آبپاشی میکنیم تا خزه ها در شرایط مرطوب قرار بگیرند و رشد کنند .