پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی نازک در چین ممنوع شد

چین در نظر دارد به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ محیط زیست عادت به مصرف سه میلیارد کیسه نایلون در روز را کنار بگذارد. اما این کار در سخن آسانتر از عمل خواهد بود.

به گزارش رویترز از پکن، پرجمعیت‌ترین کشور جهان قصد دارد روز یکشنبه به شمار فزاینده کشورهایی مختلف جهان، از ایر لند گرفته تا بنگلادش، بپیوندند که تصمیم گرفته‌اند عادت خریداراند خود در استفاده از کیسه نایلون‌هایی با قطر کمتر از ‪۲۵‬هزارم میلی متر را از بین ببرند.

قانونگذاران، به خصوص کیسه‌های فوق‌العاده نازک را هدف گرفته‌اند زیرا معمولا آنها پس از یکبار مصرف ، دور انداخته می‌شوند و به انبوه زباله در چین که روز به روز نسبت به آلودگی هوا و آب ناشی از رشد سرسام آور اقتصادی خود آگاهتر می‌شود می‌پیوندند.

فروشندگان نیز اجازه نخواهند داشت که به غیر از استفاده برای حمل مواد غذایی تازه و پخته شده، به رایگان به مردم کیسه‌های پلاستیکی بدهند.

متخلفان از این قانون جریمه می‌شوند و یا اموالشان مصادره می‌گردد.

آمار رسمی چین نشان می‌دهد که این کشور هر ساله ‪۳۷‬میلیون بشکه نفت خام را که اکنون بسیار گرانقیمت شده است صرف تولید کیسه پلاستیکی می‌کند که مقدار مصرف آن توسط جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفری آن بطور متوسط به سه میلیارد عدد در روز می‌رسد.

تقریبا در همه استانهای چین کارخانجات تولید کیسه پلاستیکی وجود دارد .در استان ژه جیانگ واقع در جنوب شرقی چین که یکی از مراکز مهم این صنعت است بیش از ده هزار تولیدکننده کیسه نایلون وجود دارد و طبق اعلام انجمن صنایع پلاستیک این استان ، فروش فرآورده‌های پلاستیکی سالانه به ‪ ۴۰‬میلیارد یوان ( پنج میلیارد و ‪۷۳‬میلیون دلار) می‌رسد.

اما بسیاری از تولیدکنندگان نسبت به عملی شدن ممنوعیت کیسه نایلون‌های نازک تردید دارند. یکی از آنان گفت نگرانی ما اینست که واحدهای تولیدی کوچک و زیر زمینی همچنان به تولید کیسه‌های فوق‌العاده نازک ادامه دهند و آنان که از قانون تبعیت می‌کنند، بازارشان را از دست بدهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد