پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

بهبود محیط زیست به ۵ روش

بهبود محیط زیست

با توجه به رشد جمعیت در جهان و استفاده آنان از اقلام مختلف، آلودگی و گرمایش جوی زمین در حال افزایش است. از این رو راه های ساده و کابردی برای بهبود محیط زیست وجود دارد که ما چندین روش را به شما با زبان ساده معرفی خواهیم کرد. این روش ها باعث می شود با انجام روزانه این کارها و تبدیل کردنشان به عادت تا حدودی البته در شکل وسیع تر بهبود محیط زیست فراهم شود.

یکی از این روش های کاربردی بازیافت است. اگر شما به صورت روزانه با قرار دادن چند سطل مختلف برای انواع مختلفی از زباله ها همچون :

  • پلاستیک
  • نان
  • آهن و آلومنیوم
  • شیشه
  • کاغذ

بازیافت انجام دهید و زباله هایتان را تفکیک کنید بی شک در طولانی مدت در هزینه و انرژی صرفه جویی کرده اید. این مسئله نه تنها به نفع جیب شماست بلکه به حفظ محیط زیست نیز کمک می کند.

از مصرف کیسه های پلاستیکی اجتناب کنید و یا تا جایی که می توانید کمتر استفاده کنید. کیسه های قابل استفاده مجدد (مانند کیسه های پارچه ای) یک جایگزین مناسب هستند. شما به طور متوسط بیشتر از ۶ تا ۱۰ بار می توانید از این کیسه ها استفاده مجدد کنید و این امر نه تنها باعث کاهش تولید پلاستیک می شود بلکه شخصیتی متفاوت در مقابل دیگران را به وجود می آورد.
تکرار این عمل باعث فرهنگ سازی و جذب مردم به این سمت و سو شده و به بهبود محیط زیست کمک خواهد کرد.

کاهش مصرف برق را جدی بگیرید. شاید برایتان این سوال پیش آمده است که وقتی وسیله مورد نظر ما خاموش است، برق مصرف نمی کند ولی این طرز فکر درستی نیست. اگر به کاهش مصرف برق خانه خود اهمیت می دهید بهتر است حتی هنگام خاموش بودن و استفاده نکردن از آن نیز پریز وسیله مورد نظرتان را از برق تا وقتی که استفاده مجدد از آن نکنید، بکشید.

از میوه ها وسبزیجاتتان دوباره کاشت و برداشت کنید. بسیاری از میوه ها دارای خاصیت درمانی پوستی و … هستند پس شما می توانید از پوست میوه ها برای تقویت و ترمیم پوستتان استفاده کنید. بذر بعضی از میوه ها و سبزیجات نیز می توانند در باغچه خانه شما دوباره کشت و بعد از مدتی برداشت شوند (به این مسئله توجه داشته باشید که رشد یک میوه ممکن است چند ماه و یا حتی چند سال طول بکشد)

محصولات و مواد غذایی محلی بخورید. خوردن محصولات و ثمرات محلی باعث می شود که از حمل و نقل های وقت گیر جلوگیری شود همچنین در این صورت دی اکسید کربن کمتری تولید خواهد شد و به کاهش ترافیک شهر ها نیز کمک خواهد کرد. اگر به زمان و محیط زیست ارزش قائلید و محصول مورد نیازتان خارج از محدوده شماست بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و برگشت استفاده کنید.

بسیاری از این ایده ها و روش ها شاید برای بسیاری کم بازده و ناکارآمد به نظر بیاید ولی سوال اینجاست اگر چندین نفر از ما این روش ها را به یک عادت روزانه تبدیل کنیم چه؟ بدون شک در شکلی وسیع تر تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: http://eafworld.com/improving-the-environment/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد