پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

ثبت پایین ترین سطح آب در جنگل های آمازون در 121 سال گذشته


شهره صدری – بندر مانائوس واقع در جنگل های بارانی آمازون در دوره خشکسالی فعلی، پایین ترین سطح آب را در 121 سال گذشته ثبت کرد. 

بر اساس گزارش مرکز هشدار بلایای طبیعی برزیل Cemaden، برخی از مناطق آمازون کمترین میزان بارندگی را از ژوئیه تا سپتامبر از سال 1980 تاکنون داشته اند. سطح آب در یک بندر اصلی رودخانه در جنگل های بارانی آمازون برزیل روز دوشنبه به پایین ترین حد خود در حداقل 121 سال گذشته رسید، زیرا خشکسالی تاریخی زندگی صدها هزار نفر را مختل کرده و به اکوسیستم جنگل آسیب می رساند.

انشعابات رودخانه قدرتمند آمازون که به سرعت در حال خشک شدن هستند، باعث به گل نشستن قایق ها و قطع ارسال منابع غذایی و آب به روستاهای جنگلی شده است. در حالی که دمای بالای آب مشکوک به کشته شدن بیش از 100 دلفین رودخانه ای در خطر انقراض است. بنا به گزارش وب‌سایت بندر مانائوس، پرجمعیت‌ترین شهر منطقه که در محل تلاقی رودخانه نگرو با رودخانه آمازون قرار دارد، روز دوشنبه سطح آب 13.59 متری را ثبت کرد. این پایین ترین سطح از زمان شروع رکوردها در سال 1902 است و از پایین ترین رکورد قبلی در سال 2010 گذشته است.

وزارت علوم برزیل خشکسالی را ناشی از ظهور پدیده اقلیمی ال نینو در سال جاری می داند که منجر به الگوهای آب و هوایی شدید در سطح جهان می شود. در بیانیه‌ای در اوایل ماه جاری، این وزارتخانه اعلام کرد که انتظار دارد خشکسالی حداقل تا دسامبر ادامه داشته باشد، زمانی که پیش‌بینی می‌شود اثرات ال نینو به اوج خود برسد. به گفته آژانس دفاع مدنی در ایالت آمازوناس، جایی که مانائوس در آن قرار دارد، خشکسالی نزدیک به 400 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: nbcnews

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد