پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

ابداعی خطرناک برای محیط زیست: فرایند تبدیل گیاهان به پلاستیک!

نتیجه تصویری برای ابداعی خطرناک برای محیط زیست: فرایند تبدیل گیاهان به پلاستیک!

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوخت خودروهای گازسوز، کیسه‌های پلاستیکی و بسیاری از محصولات دیگر در زندگی انسان متکی به نفت است؛ درحالی که تحقیقات به سمت تولید خودروهای برقی پیش می‌روند، محققان دانشگاه «اوترشت» هلند نیمی از مشکلات کیسه‌های پلاستیکی را برطرف و فرایند جدیدی برای تبدیل گیاهان به پلاستیک ابداع کرده اند.

فرایند تبدیل گیاهان به پلاستیک ایده جدیدی محسوب نمی‌شود، اما تولید پلاستیک ارزان و کارآمد مورد توجه محققان بوده است.

در این فناوری از نوع جدیدی از نانوذرات کاتالیست آهن برای سنتز اتیلن و پروپیلن استفاده شده است. اتیلن و پروپیلن اجزای اصلی پلاستیک های امروزی محسوب می شوند.

در این فناوری می توان از مواد زائد مانند شاخه گیاهان و چمن ها برای تولید پلاستیک استفاده کرد و در آینده تمام مواد پلاستیکی را به منابع صد درصد تجدید پذیر مبدل کرد؛ اما ابداع این روش خطراتی نیز برای محیط زیست دربر دارد.

تبدیل زیست توده به پلاستیک به معنای تولید محصولات غیرقابل تجزیه و افزایش حجم زباله ها در صورت عدم بازیافت خواهد بود. گسترش این فناوری با هدف تولید پلاستیک احتمالا منجر به نابودی جنگل‌ها و از بین رفتن گونه‌های جانوری می‌شود و این تردید وجود دارد که آیا فرایند جدید باعث حفظ گیاهان می‌شود یا منجر به نابودی آنها خواهد شد

منبع خبر: /https://www.isna.ir/news/9012-18475

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد