پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

آشتی با محیط زیست: محلی غذا بخوریم

آشتی با محیط زیست: محلی غذا بخوریم

معنی غذا خوردن “محلی” یعنی سعی کنیم اون دسته از مواد غذایی رو بخریم که در نزدیکی های محل زندگیمون تولید میشن. یکی از مزیت های بزرگ این کار اینه که مقدار انرژی ای که برای حمل و نقل این مواد بین شهرها و کشورهای مختلف مصرف میشه، کاهش پیدا میکنه. علاوه بر اینها، مواد خوراکی محلی، بسته بندیهای کمتری نسبت به مواد وارداتی دارن. غذا خوردن محلی یعنی حمایت از کشاورزهایی که دور و برمون هستن و حواسشون به آسیب نزدن به طبیعت هم هست.

 

۱٫ گلدونهای خودمون رو بکاریم.

خیلی وقته که کاشتن سبزیجات در گلدونهای کوچک بین مردم جا افتاده و خیلیها هستن که سبزیجات مورد نیازشون، مثل انواع سبزی خوردن، گوجه، فلفل، خیار و.. رو توی گلدونهای خودشون میکارن. حتی اگه آپارتمان نشین هم هستید، باز هم میتونید این کار رو به راحتی انجام بدین.

 

۲٫از محلی ها خرید کنید.

به جای اینکه از یه فروشگاه زنجیره ای بزرگ موادتون رو بخرید، به یک فروشنده ی محلی که محصولاتش رو از زمین کشاورزی خودش تهیه میکنه خرید کنید.

 

۳٫ توی رستورانهای محلی غذا بخوریم.

این فقط به معنی غذا خوردن در نزدیک ترین رستوران به خونه تون نیست، بلکه یعنی در رستورانهایی غذا بخوریم که مواد غذاییشون رو خودشون درست میکنن. کافیه یه تلفن بهشون بزنید و در این باره ازشون سوال بپرسید.

 

۴٫ از یک باغچه شروع کنیم.

یک کار هیجان انگیز برای دوستداران گل و گیاه اینه که یک تکه زمینی که در دسترستون هست، یا بخشی از باغچه ی خونه رو تبدیل به زمین کشاورزی شخصی خودتون بکنید. سبزیجاتی که رشد دادنشون آسونه رو خودتون بکارید. این کار هم به صرفه است، هم لذتبخشه، هم به سلامت محیط زیست کمک میکنه.

 

۵٫ با فصل پیش بریم.

یه کار دیگه که میشه انجام داد اینه که میوه ها و مواد غذایی هر فصلی که توش هستیم رو بخوریم. برای گیر آوردن مواد غذایی نادر توی فصل های خاص، باید حمل و نقل بیشتری انجام شه، و این یعنی آلودگی بیشتر محیط زیست!

 

۶٫ ذخیره کنیم.

یک نکته ی غافلگیر گیر کننده که تازه فهمیدیم اینه که میوه و سبزیجات رو میشه تا یک سال و نیم فریز کرد! این به شرطیه که موقعی اونها رو فریز کنیم که در بهترین و تازه ترین حالتشون هستن. همچنین میتونید از میوه ها و سبزیجات کمپوت، ترشی، یا مربا درست کنید.

 

۷٫ با کم شروع کنید.

لازم نیست که یهو برنامه ی غذاییمون رو به هم بزنیم و فقط و فقط دنبال غذای محلی باشیم. برای شروع، به ۵ تا از مواد غذایی که میتونید محلی اونها رو از جای دیگه خریداری کنید، فکر کنید. کم کم این عادت رو ادامه بدین تا تبدیل به خصلت همه ی مواد غذایی داخل یخچالتون بشه.


منبع:

https://rangirangi.com/ashti-ba-mohite-zist-ghazaye-mahali/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد