پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

کاربردهایی از بازیافت لاستیک ...

جاده سازی
مخلوطی از دانه های لاستیک و اسفالت میتواند در بهتر ساختن جاده ها مورد استفاده قرار گیرد. آنها دوام بیشتر، اصطکاک بهتر و صدای کمتر ایجاد میکنند. در واقع محتوی لاستیکی مورد استفاده 20% بوده ولی مقدار دقیق آن بستگی به الزامات فنی دارد.
انباشتگی (دانه های) سست
در حالی که طی سالیان دراز در کفش از مقدار بسیار زیادی پلاستیک استفاده میگردد، چندین استفاده جدید بوجود آمده. اول، سیستم چالرز گودیر که فرآورده نسبتاُ جدیدی است، که اکنون، به طور وسیعی در کفشهای تجملی زنان و مردان استفاده میگردد. این سیستم اساساُ یک بالشتک درونی منحصر از پلاستیک دانه ای میباشد، که مدعی است افسردگی و ناراحتی را کاهش میدهد. سازندگان سطح بالای کفشهای کتانی و کفشهای تنیس نیز از سیستم مشابهی استفاده میکنند. پیشروان شناخته شده در این صنعت همانند، ریباک و نایک استفاده از اصل پلاستیک درون کف کفش را تجربه نموده اند. سازندگان چکمه ها در هر نوع آب و هوائی نیز از لایه های باریک پلاستیک جهت عایق بندی و جلوگیری از هوازدگی استفاده می کنند. پرکردن دانه های سست نیز بطور وسیعی در سرپوشهای سیستم تخلیه آب جاده ها استفاده میگردد.، ماشین هائیکه از مسیر اصلی خود منحرف میشوند، در کنار جاده از روی بستری که از دانه های پلاستیکی بی ضرری ساخته شده است عبور می کنند که جایگزین استفاده از سنگ می باشد که دلیل شکستن بسیاری از شیشه جلوی ماشینها میباشد.
بامسازی با کاشی ها
با اضافه کردن ریزدانه های بازیافتی پلاستیکی از لاستیک ها با یک چسب مناسب، کاشی حرارتی پلاستیکی روی بام که بطور خیره کننده ای شبیه سنگفرش است را میتوان ایجاد نمود.
سطوح ورزشی
برای ایجاد خواص جذب فشارهای وارده به زمینهای ورزشی ، ترکیبات لاستیکی خرد شده در زمینهای ورزشی چند منظوره و ورزشکاری بطور وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد. اصطکاک بالای اکثر میادین دو، دارای لایه های اصلی ساخته شده از مخلوط لاستیک خرد با چسب های پولی اورتین میباشد. اندازه مناسب دانه ها و نسبت آن میادین ورزشی مناسبی را ایجاد مینماید. ورزشهائی مانند فوتبال و هاکی به سطوح نرمی که بازیکنان به زمین می خورند نیاز دارد. برخورد توپ با زمین نیز میبایست مناسب با ورزشی که در حال انجام است باشد. با اضافه نمودن لایه ضربه گیر یا لایهE در زیر سطح زمین بازی میتوان به اهداف خود دست یافت
سایر نمونه فرآورده های طراحی شده :
قطعات ماشین شامل سپرها، لایه های عایق صدا، موکتهای کف ماشین ، کمربند های ایمنی، پدالها کفپوش های لاستیکی و مواد ضد آب در پرداخت چادر و ترامپولین میتواند مملو از لاستیکهای بازیافت شده باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد