پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

تزریق آب و گاز

زیرکچیان گفت:با تزریق آب و گاز، میزان بازیافت از 23 درصد به 33 درصد و تولید نفت از این میدان حدود 800 میلیون بشکه افزایش می‌یابد که با احتساب نفت بشکه‌ای 40 دلار، 32 میلیارد دلار درآمد نصیب کشور می‌شود.



ایلنا: قرارداد سرویس‌های فنی طرح درود بین شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت توتال فرانسه به امضا رسید.
به گزارش ایلنا، بر اساس این قرارداد که به امضای محمود زیرکچیان‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و جرارد رابیه (Gerard Rabier) مدیرعامل شرکت توتال ایران رسید، سرویس‌ها و خدمات فنی طرح درود جزیره خارگ توسط شرکت توتال توسعه می‌یابد.
زیرکچیان‌زاده در این خصوص گفت: هدف از انعقاد این قرارداد راهبری سرویس‌های فنی مورد نیاز طرح درود در جزیره خارگ است.
وی در ادامه گفت: با انعقاد این قرارداد و اجرایی کردن آن از توانمندی‌های شرکت توتال فرانسه در جهت بهینه‌سازی راهبری تاسیسات جدید طرح درود استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به خصوصیات منحصربفرد میدان درود گفت: در این میدان با تزریق همزمان آب و گاز، میزان بازیافت از 23 درصد به 33 درصد افزایش خواهد یافت و تولید نفت از این میدان حدود 800 میلیون بشکه افزایش می‌یابد که با احتساب نفت بشکه‌ای 40 دلار، 32 میلیارد دلار درآمد نصیب کشور می‌شود.
وی افزود: برای نخستین بار در سطح کشور تزریق همرزمان آب و گاز در میدان درود انجام گرفته و بر این اساس روزانه 120 میلیون فوت مکعب گاز برای افزایش ضریب بازیافت به این میدان تزریق شده است. این گاز قبلا سوزانده می‌شد که با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از سوزانده شدن آن و افزایش بازیافت، از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری به عمل می‌آید. همچنین برای اولین بار در صنایع بالادستی کشور (نمک‌زدایی، تزریق و ...) در یک مجتمع به طور واحد در میدان درود انجام گرفته که این امر صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در پی داشته است.
گفتنی است ارزش قرارداد امضاء شده بین شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت توتال فرانسه بیش از 32 میلیون دلار برآورد شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد