پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

دانشمندان امریکایی هشدار دادند؛ افزایش دمای هوای کره زمین، گونه

محققان دانشکده علوم زیستی «کالیفرنیا» در امریکا اعلام کردند که در صورت افزایش تغییرات جوی در جهان، گونه‌های جانوری و گیاهی رو به نابودی خواهد رفت.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پژوهشگران دانشگاه‌های «تگزاس» و «کالیفرنیا» در تحقیقات خود به این نتیجه دست یافتند که افزایش دمای هوا باعث می‌شود تا حیات‌وحش در اکثر مناطق جهان رو به نابودی رود.

«ماکس مورتیز»، معاون بخش پژوهشی دانشکده علوم زیستی کالیفرنیا گفت: افزایش دمای هوا در اکثر نقاط جهان باعث شده تا دمای هوا به ویژه در مناطق جنگلی بالا رود.

این درحالیست که افزایش دمای کره زمین، علاوه بر ایجاد آتش‌سوزی و وقوع حریق در مناطق جنگلی، خطر نابودی اکثر زیستگاه‌ها را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: محققان دو دانشگاه «برکلی» در کالیفرنیا و تگزاس در پژوهش‌های خود به این نتیجه دست یافتند که طی ماه‌های آخر سال گذشته میلادی و اوایل سال 2009 میلادی بسیاری از مراتع و جنگل‌های واقع در نیمکره شمالی و نیمکره جنوبی دچار حریق شد که این آتش‌سوزی‌ها تا کنون علاوه بر آنکه بسیاری از زیستگاه‌های جانوران را از میان برده، سبب شده تا جانداران وابسته به این زیستگاه‌ها نیز تا حدی از محل زندگی خود دور شوند؛ همچنین نسل برخی دیگر نیز در معرض خطر انقراض قرار گیرد.

در گزارش اخیر موسسه پژوهشی مراتع و جنگل‌های امریکا آمده است که افزایش دمای هوا و آتش‌سوزی‌های اخیر اکثرا در مناطقی از فلات تبت، غرب امریکا، شمال‌شرقی چین، آفریقای مرکزی و استرالیا روی داده است.

همچنین مشخص شده که طی سال‌های 2010 میلادی تا 2039 میلادی، 20 درجه بر میزان دمای هوا در اکثر نقاط جهان افزایش خواهد یافت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد