پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

آلودگی آب و شبکه فاضلاب در تهران وضعیت وخیمی دارد

ایلنا: رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: متاسفانه وضعیت آلودگی آب و ناقص بودن توسعه شبکه فاضلاب در تهران هنوز بحرانی بوده و اوضاع قرمزی دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا معصومه ابتکارامروز با اشاره به اقدامات کمیته محیط‌زیست در شورای شهر تهران و بازدید این کمیته از مناطق شهرداری خاطر نشان کرد: طی سال جاری از سراهای محله، پروژه‌های فنی و عمرانی، بازیافت، پیاده‌روسازی، سرپوشیده‌سازی انهار و سیستم‌های روشنایی مناطق شهر تهران بازدید به عمل آمد.
او افزود: پروژه‌های مربوط به انرژی‌های نو، طرح‌های پارک انرژی، خطوط بی‌آرتی و مترو نیز بازدید شد.
رئیس کمیته محیط‌‌زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه لکه‌های صنایع آلاینده و مزاحمت‌های زیست‌محیطی در داخل زون‌‌های شهری وجود دارد، یادآور شد: از پروژه‌های ساماندهی صنایع و مشاغل شهری، خانه‌های سلامت، طرح سوله‌های بحران و مراکز معاینه فنی بازدیدهایی در طی سال صورت گرفت.
ابتکار با اشاره به بازدید از ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش و آلودگی هوا و صدا خاطر نشان کرد: آلودگی صدا در بزرگراه‌های چمران ـ همت از حد استاندارد گذشته است به طوری که آلودگی صدا 72 دسیبل اندازه‌گیری شده در حالی که باید زیر 50 باشد.
او ادامه داد: از مراکز فروش مواد شیمیایی خطرناک در ناصرخسرو و مجتمع‌های صنعتی خاوران نیز بازدیدهایی صورت گرفت.
به گفته ابتکار، طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در تمام مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و موضوع آلودگی آب و لزوم دسترسی شهروندان به آب باکیفیت همچنان در دست بررسی است.
او به سایر بازدیدها از پروژه‌هایی همچون شبکه فاضلاب، معضلات زیست‌محیطی، بافت فرسوده، ایستگاه‌های CNG و کارگاه‌های عمران سطح مناطق اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه وضع تفکیک مبداء زباله از حد پایلوت در مناطق شهرداری خارج شده و به مرحله عملیاتی رسیده است.
او با اعلام اینکه در ارزیابی شهرداری‌های مناطق 22گانه ترافیک همچنان اوضاع نابسامانی داشته و بحرانی بوده اعلام کرد: هنوز مردم به حمل‌ونقل عمومی قابل اعتمادی دسترسی ندارند و معضل ترافیک هنوز جای کار دارد.
او در ادامه به اوضاع بحرانی آلودگی آب اشاره کرد و گفت: طی بررسی صورت گرفته در مناطق شهرداری تهران معضل آلودگی آب همچنان مطرح بوده و این بحث نیاز به همکاری دولت دارد و بحثی ملی است.
رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز در توسعه شبکه فاضلاب مشکل داریم و شبکه فاضلاب همچنان اوضاع قرمزی دارد که دولت باید در این زمینه کار کند.
به گفته ابتکار هنوز مقابله با حیوانات موزی در تهران وضعیت قرمزی دارد و آنچنان به مصوبات شورای شهر از جانب شهرداری بها داده نمی‌شود.
او در پایان ادامه داد: از شورای شهر می‌خواهیم که در مورد واگذاری تصدی‌گری دولت و وظایف غیرحاکمیتی به شهرداری‌ها و شفاف کردن نحوه همکاری مجلس اقدام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد