پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

پسماندها و بازیافت

اخبار مربوط به زباله و بازیافت

نخستین دانشکده فناوری‌های محیط زیستی کشور در اصفهان تاسیس می‌شود

اصفهان – خبرگزاری مهر: با امضا تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان محیط زیست کشور، استانداری و شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نخستین دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی کشور در اصفهان تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه سه جانبه برای ایجاد نخستین دانشکده فناوری‌های محیط زیستی کشور در اصفهان با حضور محمد جواد محمدی زاده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور، علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان و محمد مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان امضا شد.

دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی با مشخصات و ضوابطی که از سوی دانشگاه محیط زیست تعیین می‌شود و پس از تعیین وزارت علوم در مجاورت شرکت فولاد مبارکه در زمینی به مساحت 250 هزار متر مربع و زیر بنایی در حدود 31 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

ارتقای سطح دانش و مهارت‌های زیست محیطی و تربیت نیروی انسانی نیاز واحدهای محیط زیست مراکز صنعتی به منظور ایجاد زمینه‌های علمی و تخصصی لازم برای کنترل و پالایش و حذف آلودگی‌های این مراکز از اهداف اصلی تاسیس این دانشکده است.

بخشی از مراحل ساخت و تجهیز دانشکده که شامل سازه‌های بتنی مربوط به سالن تحقیقات، آزمایشگاه و فضای اداری و تاسیساتی است آماده شده و از سال تحصیلی 93-92پذیرش دانشجو خواهد داشت.

فولاد مبارکه برای احداث خط متروی مبارکه آماده همکاری است

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه تاکنون 200 میلیارد ریال اعتبار برای شروع خط متروی مبارکه اختصاص دادیم، گفت: این مجتمع برای سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه، آماده هر گونه همکاری است.

مسعود سمیعی نژاد در جلسه بررسی مشکلات مترو شهرستان مبارکه با بیان اینکه 27 کیلومتر خط مترو در فاصله شهر جدید علامه مجلسی تا فولاد مبارکه قرار دارد، افزود: صدور دستور قاطع برای احداث سریع‌تر این خط مترو ضروری است.

وی پیشنهاد کرد که در طول مسیر این خط و در هر جایی که مشکل اجرایی وجود نداشته باشد، کار آن سریع‌تر شروع شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت:با اجرای طرح‌های توسعه و در حال ساخت این مجتمع عظیم صنعتی، افراد شاغل در این شرکت تا دو سال آینده به بیش از 40 هزار نفر می‌رسد.

وی افزود:یکی از مشکلات اساسی این مجتمع در سال‌های آینده،عدم وجود زیرساخت‌های مناسب این شهرستان در رابطه با افزایش جمعیت کارکنان است.

سمیعی نژاد با بیان اینکه با راه اندازی طرح‌های توسعه فولاد در سال‌های آینده شاهد افزایش تردد اتوبوس‌های این شرکت خواهیم بود، تصریح کرد: در صورتی که زیر ساخت های لازم در این شهرستان به طور متوازن و هماهنگ پیش نرود در آینده این شرکت با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد.

به گزارش مهر، خط مترو اصفهان - مبارکه به طول 52 کیلومتر و با هفت ایستگاه از شهر جدید علامه مجلسی، مجتمع فولاد مبارکه، اسماعیل ترخان، زیباشهر، پلی اکریل(دهسرخ)، بهارستان عبور می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد